Iranian Agriculture News Agency

افتتاح طرح های گلخانه ای در داراب

سرپرست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: به مناسبت دهه مبارک فجرانقلاب اسلامی، یک گلخانه سبزی و صیفی به مساحت 4000 متر مربع و یک گلخانه تولید نشاء سبزی و صیفی در سطح 2500 متر مربع در بخش جنت این شهرستان به بهره برداری رسید.

افتتاح  طرح های گلخانه ای در داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حبیب اله فتحی تصریح کرد: ظرفیت گلخانه سبزی و صیفی 80 تن و محصول تولیدی این گلخانه خیار سبز است.

وی با بیان اینکه گلخانه مذکور با سرمایه گذاری بالغ بر 25 میلیارد ریال راه اندازی شده است، ابراز کرد: اشتغال زایی 4 نفر مستقیم و 8 نفر غیر مستقیم دارد.

فتحی با اشاره به اینکه گلخانه تولید نشاء سبزی و صیفی ظرفیت تولید 12 میلیون عدد نشاء در سال است، افزود: با سرمایه گذاری شخصی 17میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی؛ با بهره برداری از این گلخانه برای 5 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.

فتحی ابراز کرد: از مهم ترین مزیت های احداث گلخانه تولید چند بار محصول در سال، کاهش مصرف آب، امکان تولید محصول با توجه به شرایط و نیاز بازار، افزایش عملکرد در واحد سطح بین ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از فضای باز و افزایش کمی و کیفی محصول می باشد.

آئین افتتاح این گلخانه ها با حضورمحمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی انجام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید