Iranian Agriculture News Agency

کاشت گیاه دارویی آنغوزه در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از کاشت گیاه دارویی آنغوزه در این شهرستان برای اولین بار خبر داد و گفت: هفت هکتار از اراضی به کشت این گیاه اختصاص یافته است.

کاشت گیاه دارویی آنغوزه در فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری تصریح کرد: کاشت آنغوزه در این شهرستان از نیمه دی ماه تا پایان دی ماه گذشته به صورت بذری انجام گرفته است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در هر هکتار ۷ هزار دانه ی بذر آنغوزه کشت شده است، تصریح کرد: این گیاه امکان کشت نشایی را نیز دارد که دوره رشد و دستیابی به عملکرد را کوتاه تر می کند.

او با اشاره به اینکه آنغوزه در پنج تا هفت سالگی به بار می نشیند، ابراز کرد: پیش بینی می شود از چند سال آینده سالانه بیش از ۱۵۰ کیلوگرم صمغ آنغوزه که بسیار ارزشمند و اقتصادی است در شهرستان فسا تولید و به بازار های بین المللی عرضه شود.

انصاری با بیان اینکه برداشت دستی آنغوزه در طول قریب به چهار ماه از سال انجام می شود، اظهار کرد: توسعه کشت این گیاه سودمند دارویی می تواند در اشتغال زایی در طول سنوات آینده موثر و مفید باشد.

گیاه دارویی آنغوزه بومی آسیای مرکزی خصوصا افغانستان و ایران است که از خواص آن گیاه می توان به اثرات آرام بخشی، محافظت از اعصاب، تقویت حافظه و کاهش فشار خون اشاره کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید