Iranian Agriculture News Agency

تولید 10 هزارتن وش پنبه در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: قریب به ده هزار تن وش پنبه از ۲۶۰۰ هکتار مزارع این شهرستان برداشت و تحویل کارخانه ها شد.

تولید 10 هزارتن وش پنبه در فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری تصریح کرد: برداشت وش پنبه از اوایل مهرماه آغاز شد و تا اواخر دی ماه ادامه داشت.

به گفته وی، شهرستان فسا با میانگین تولید 3.7تن وش پنبه در هکتار حائز رتبه اول  متوسط عملکرد تولید در استان فارس است.

انصاری با بیان اینکه ارقام کشت شده پنبه در شهرستان فسا از کیفیت الیاف مطلوبی برخوردار است، اظهارکرد: عمده ارقام شامل رقم های داخلی گلستان، ارمغان، ساجدی و رقم های خارجی مثل لیدر، ماکسا، کاریزما است.

او اظهار کرد: کارخانه های شهرستان های فسا، داراب و قم از عمده خریداران وش پنبه کشاورزان شهرستان فسا هستند که کار پاک کردن پنبه را بر عهده دارند.

انصاری افزود: پنبه یک محصول صنعتی است و در فعال بودن کارخانه های مرتبط با صنعت نساجی ارتباط مستقیم دارد.

وی ابراز کرد: با توجه به کمبود ادوات برداشت مکانیزه پنبه یا عدم امکان حضور ادوات در برخی از مزارع عمده برداشت پنبه شهرستان فسا با به کارگیری بیش از 75 نفر روز نیروی انسانی به ازای هرهکتار انجام شد که سهم بسزایی در اشتغال فصلی کارگران داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا بیان کرد: حضور و ایجاد صنایع وابسته به این محصول در شهرستان می تواند در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه بیش از پیش پنبه به عنوان یک محصول کم آب بَر در منطقه نقش بسزایی ایفا کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید