Iranian Agriculture News Agency

عسکری:

استان فارس از شرایط منحصر به فردی برخوردار است

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: استان فارس اقلیم های متنوع و شرایط منحصر به فردی دارد تا کنون بعضا از این شرایط منحصر به فرد به خوبی استفاده نکرده ایم.

استان فارس از شرایط منحصر به فردی برخوردار است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدجواد عسکری در دیدار با لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در این استان تصریح کرد: آماده تعامل و همکاری بیشتر برای توسعه و رشد بخش کشاورزی استان فارس به عنوان اشتغالزا ترین بخش اقتصادی این استان هستیم.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  امنیت غذایی گره خورده است به امنیت ملی اظهار کرد: در همین راستا اگر تلاش نکنیم عقب خواهیم افتاد، یکی از چالش های پیش روی ما بحث غذای مردم است.

وی با بیان اینکه استان فارس دارای بزرگ ترین انجیرستان دیم دنیا است و در تولید خرما پس از خوزستان از بزرگ ترین تولید کنندگان به شمار می آید، تاکید کرد: از این توانمندی ها خوب استفاده نکرده ایم و نتوانسته ایم ارز آوری کنیم.

او با اشاره به اینکه در فضای جنگ اقتصادی قرار داریم، ابراز کرد: کشور های حوزه خلیج فارس می تواند یک ظرفیت باشد برای صادرات محصولات کشاورزی از اقلیم متنوع استان فارس و از این طریق می توانیم مشکلات اشتغال کشور حل کنیم.

عسکری به تشکیل شورای قیمت‌گذاری و حمایت از بخش کشاورزی و تولید نیز اشاره کرد و افزود: این شورا متشکل از وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد، معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، شش نفر از نخبگان و تشکل های بخش کشاورزی و دو نفر از همکاران ما است.

وی به موضوع فرو نشست زمین نیز گریزی زد و بیان کرد: بحران آب را در استان فارس خوب مدیریت نکرده ایم، ما بیش از ۸۰ مورد از دشت های مان از مرحله بحران گذشته است؛ فرونشست زمین در خیلی از جاها در قالب طرح های بزرگ پیگیری می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قصد داریم روی پروژه های قوی سرمایه‌گذاری کنیم، امنیت سرمایه گذاری ایجاد کنیم تا تولید، اشتغال و ارز آوری محقق شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید