Iranian Agriculture News Agency

سنگین‌ترین میوه‌ها و سبزی‌های ثبت‌شده در کتاب رکوردهای جهان، گینس+ تصاویر

سنگین‌ترین میوه‌ها و سبزی‌های ثبت‌شده در کتاب رکوردها جهان گینس تا امروز اعلام شد؛ از بزرگ‌ترین سیب‌ها که الزاما همیشه بهترین سیب‌ها نیستند و ممکن است نسبت به فساد و آسیب‌پذیری دامنه تحمل کمتری داشته باشند. گرفته تا بزرگ‌ترین موز جهان، که هیبریدی است و منشاء آن در آفریقا و طول بزرگ‌ترین میوه آن 60 سانتی‌متر بوده است. در گزارش تصویری زیر سنگین‌ترین میوه‌ها و سبزی‌های ثبت‌شده در کتاب رکوردها جهان گینس را می بینید:

سنگین‌ترین میوه‌ها و سبزی‌های ثبت‌شده در کتاب رکوردهای جهان، گینس+ تصاویر

به گزارش ایانا، سیب‌ها تنوع زیادی در شکل و اندازه دارند و بیش از دوهزار رقم سیب در دنیا وجود دارد. بزرگ‌ترین سیب‌ها همیشه بهترین سیب‌ها نیستند و ممکن است نسبت به فساد و آسیب‌پذیری دامنه تحمل کمتری داشته باشند. سیب رقم Hokuto که هیبریدی از رقم فوجی و موتسو است دارای بزرگ‌ترین میوه‌ها در میان ارقام سیب‌ها است. بزرگ‌ترین میوه سیب ثبت شده تاکنون متلق به رقم Hokuto در شهر هیرسکی ژاپن در اکتبر 2005 بوده است و وزن آن یک کیلو و 849 گرم بوده است.


درباره بزرگ‌ترین رقم انگور جهان ادعاهای زیادی وجود دارد، اما بزرگ‌ترین رقم انگور در اندازه و قیمت، رقم Ruby Roman ژاپن است. هر دانه این انگور به اندازه یک توپ پینگ‌پنگ بود و دست کم 20 گرم وزن داشت. یک خوشه از این انگور به مبلغ بی‌سابقه یک میلیون ین (‌۷۴۶۰ یورو معادل ۲۷ میلیون تومان) به فروش رفت که به این ترتیب خریدار برای هردانه آن مبلغ ۲۸۷ یورو (هر دانه یک میلیون تومان) پرداخت کرد.


سنگین‌ترین توت‌فرنگی ثبت‌شده در کتاب گینس جهان با وزن 250 گرم متعلق به کشور ژاپن است. صحبت این توت‌فرنگی تولیدشده در سال 2015 که یکی از بزرگ‌ترین میوه‌های جهان در نوع خود تاکنون بوده، ابتدا به تلویزیون محلی و پس از آن به کتاب رکوردهای گینس باز شد.


بزرگ‌ترین پیاز دنیا هشت کیلو و 400 گرم وزن داشت. تونی گلور، کشاورز انگلیسی در سال 1393 موفق به تولید این پیاز شد.


یک کشاورز ۳۰ ساله موفق به تولید سنگین‌ترین کدوی حلویی جهان با وزن ۹۵۰ کیلوگرم شد. برای جابه­جایی این کدو از جرثقیل استفاده شد. گفتنی است که سنگین‌ترین کدوی جهان تاکنون 1056 کیلوگرم بوده است، اما به‌علت وجود یک سوراخ در بدنه آن در کتاب گینس ثبت نشد.


سنگین‌ترین هندوانه جهان با وزن 159 کیلوگرم توسط کریس کنت در سال 1392 در آمریکا تولید شده بود.


رکورد سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین لیموی جهان مربوط به لیمویی است که در هشتم ژانویه 2003 پرورش یافت و دارای وزن 5.265 کیلوگرم بود!


بزرگ‌ترین موز جهان، هیبریدی است که منشاء آن در آفریقا و طول بزرگ‌ترین میوه آن تاکنون 60 سانتی‌متر بوده است. متوسط طول میوه‌های این رقم 30 تا 35 سانتی‌متر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید