Iranian Agriculture News Agency

بررسی مسائل زیست محیط تالاب هورالعظیم

مسائل زیست محیطی تالاب هورالعظیم و اهمیت تالاب هورالعظیم در ساختار ملی و بین‌المللی به‌عنوان تنها منطقه در خاورمیانه بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در جلسه مشترک با مسئولان شرکت مهندسی و توسعه نفت که به‌منظور برسی مسائل زیست محیطی تالاب هورالعظیم تشکیل شده بود، بر نقش و اهمیت تالاب هورالعظیم در ساختار ملی و بین‌المللی به‌عنوان تنها منطقه در خاورمیانه که جزو منطقه زیستی جهانی در فهرست صندوق جهانی طبیعت (WWF) قرار دارد تأکید کرد و گفت: این تالاب بزرگ‌ترین و احتمالاً تنها باقی‌مانده اکوسیستم وسیع و پایدار تالاب بین‌النهرین است که نیاز به توجه ویژه دارد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده با توجه به شرایط زیست محیطی منطقه خواستار بررسی و بازنگری مجدد مفاد مجوز صادر شده از سوی کمیته ارزیابی محیط زیست بررسی گزارشات ارزیابی زیست محیطی طرح‌های میدان نفتی آزادگان شمالی و جنوبی واقع در محدوده تالاب هورالعظیم و مسائل و مشکلات موجود به‌ویژه تعهدات وزارت نفت درباره مجوز صادره از سوی دفتر بررسی گزارش‌های ارزیابی و رفع آلودگی زیست محیطی فعالیت‌های نفتی شد.

وی ارائه گزارشات مصور ماهانه به اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مرتبط با فعالیت‌های اجراشده، در دست اجرا و پیش‌بینی شده به‌منظور نظارت بر عملیات و فعالیت‌های نفتی توسط بخش HSE طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی و جنوبی خواستار شد و افزود: بازدیدهای دوره‌ای بر اساس گزارشات ارسالی توسط محیط زیست استان انجام خواهد شد.

لاهیجان‌زاده همچنین خواستار استفاده از تجهیزات فراورش سیار نفت (M.O.S , M.O.T) به‌منظور جداسازی سیالات و ناخالصی‌های موجود در مواد نفتی و کاهش آسیب‌های زیست محیطی در منطقه شد.

این مقام مسئول ایجاد هسته زیست محیطی را یکی از ضروریات مهم مجموعه شرکت مهندسی و توسعه نفت در منطقه دانست و خواستار تشکیل این هسته‌ها در منطقه شد.

گفتنی است، در این جلسه مسئولان شرکت شرکت مهندسی و توسعه نفت گزارشی از اقدامات زیست محیطی انجام شده در منطقه را ارائه کردند./

V-910810-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید