Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار خبر داد:

کاهش قیمت پیاز تا 20 روز آینده

تا 20 روز آینده با آمدن پیاز اصفهان قیمت آن کاهش یافته و با ذخیره‌سازی در انبارها و توزیع تدریجی آن می‌توان از بحران دوباره قیمت پیاز در فصل زمستان جلوگیری کرد.

کاهش قیمت پیاز تا 20 روز آینده
کاهش قیمت پیاز تا 20 روز آینده

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره‌بار استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: استان اصفهان با داشتن ده‌ها مرکز تولید عمده‌ترین تولیدکننده پیاز کشور است. به‌طوری که از 70 روز بعد از عید تا آبان‌ماه این محصول در استان برداشت می‌شود.

حسین مهاجران افزود: از 20 روز آینده پیاز طلایی قطره‌جان به بازار می‌آید که به همراه فلاورجان و درچه اصفهان از تولیدکنندگان عمده پیاز هستند.

وی خاطرنشان کرد: به شکل سنتی هر 15 روز کاشت و برداشت این محصول در استان انجام می‌شود.

مهاجران ادامه داد: پیاز سایر مناطق از قبیل خراسان، خمین، بناب، آذربایجان غربی و ایلخچی آذربایجان شرقی تا 20 روز آینده به بازار می‌آیند و قیمت این محصول را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه محصول برداشت‌شده در این فصل، تا زمستان قابلیت نگهداری دارد تصریح کرد: با اندازه‌گیری میزان محصول برداشت شده و انبار کردن مازاد مصرف در انبارها می‌توان از بحران دوباره پیاز در فصل زمسان جلوگیری کرد.

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و سبزی در پایان درباره گرانی‌های اخیر قیمت پیاز یادآور شد: کشاورزانی که سال گذشته پیاز با قیمت تمام‌شده 126 تومان را به قیمت 90 تومان فروختند، امسال تولید خود را کاهش دادند و همچنین کم‌آبی‌های موجود در اصفهان نیز مقادیری از تولید کل پیاز را کاهش داد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910524-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید