هزینهکرد ایرانیها برای فستفود
بازار فست فود یا غذاهای فوری طی دو دهه اخیر به سرعت رو به توسعه بوده و در ایران نیز با رشد روزافزونی مواجه شده است به طوری که ارزش بازار داخلی آن حدود ۱۶هزار میلیارد تومان برآورد شده است. صنایع غذایی دنیا با تقویت سهم فست فود در سبد خانوارها دچار تحولات مثبتی شده و طی مدت زمان کمی از حالت بنگاههای خانگی به صنایع عظیم و بینالمللی تبدیل شدند. در کنار صنایع تولید مواد اولیه فستفود، صنعت تجهیزات طبخ و فروشگاه و مشاغل مرتبط با طبخ و فروش نیز به سرعت رشد کرد. بهترین بازار برای محصولات این صنعت که به صورت روزانه در حال تغییر در تجهیزات است کلانشهرها و شهرهای صنعتی است. بر این اساس در کشورهای در حال توسعه میتوان برای فستفود مشتریان بیشتری یافت. آمارها نشان میدهد رکورد مصرف فست فود در دنیا به امریکا تعلق دارد. بر اساس آمار مجامع بینالمللی غذا و سلامت هر امریکایی سالانه بیش از ۲۹۰ دلار برای فست فود هزینه میکند.
دیدگاه تان را بنویسید