Iranian Agriculture News Agency

عضو انجمن بین‌المللی علوم باغبانی در گفت‌وگو با ایانا:

نقش انسان در نابودی ذخایر ژنتیکی گیاهی بررسی می‌شود

همایش بین‌المللی نقش ذخایر ژنتیکی گیاهی در احیای زمین‌ها و محیط‌زیست آسیب‌دیده از فعالیت‌های انسانی و طبیعی 27 تا 31 اردیبهشت‌ماه 1395 به میزبانی ایران و دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

نقش انسان در نابودی ذخایر ژنتیکی گیاهی بررسی می‌شود


عضو انجمن بین‌المللی علوم باغبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از برگزاری همایش بین‌المللی "نقش ذخایر ژنتیکی گیاهی در احیای زمین‌ها و محیط‌زیست آسیب‌دیده از فعالیت‌های انسانی و طبیعی" از 27 تا 31 اردیبهشت‌ماه 1395 به میزبانی ایران و دانشگاه شیراز خبر داد.

رضا فتوحی با بیان اینکه در این همایش تأثیر انسانی و طبیعت بر ذخایر ژنتیکی بررسی می‌شود، گفت: پیشنهاد برگزاری این همایش بین‌المللی در ایران از سوی انجمن علوم باغبانی ایران به انجمن بین‌المللی ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت و پس از بررسی پیشنهادهای دو طرف، عنوان همایش برگزیده شد.

وی با اشاره به حضور شرکت‌کنندگانی از شرکت‌های اروپایی در این همایش و ارائه مقالات متعدد افزود: از بین رفتن ذخایر ژنتیکی در تمامی نقاط جهان رخ می‌دهد و تنها میزان آن متفاوت است، به‌عنوان مثال همین گرم شدن زمین اثر خود را روی محیط زیست و حفظ ذخایر ژنتیکی گذاشته است.

قتوحی با بیان اینکه عدم توجه به چندصد رقم محصولات موجود در کشور باعث از بین رفتن آنها شده است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم علاوه بر حفظ ذخایر ژنتیکی و استفاده از این ذخایر در کارهای ژنتیکی، ذخایر ژنتیکی خاص را وارد کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: در دنیای تنش‌ها، بخشی از این تنش‌ها محیطی و بخشی تنش انسانی (عامل آن انسان است) هستند که می‌توان به باران‌های اسیدی و افزایش آلاینده‌ها اشاره کرد؛ هدف ما نیز کاهش سرعت از بین رفتن ذخایر ژنتیکی با فعالیت‌های انسانی است./

A-950205-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید