Iranian Agriculture News Agency

ادامه بارش‌ها تا یکشنبه

بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، کاهش دما در نیمه شمالی کشور حدود ٥ تا ٧ درجه و در شمال شرق کشور حدود ٨ تا ١٥ درجه سانتیگراد برآورد می‌شود و فردا یکشنبه در ارتفاعات البرز و ارتفاعات شمال شرق کشور کولاک برف دور از انتظار نخواهد بود.

ادامه بارش‌ها تا یکشنبه
ادامه بارش‌ها تا یکشنبه

بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، ضمن تداوم فعالیت سامانه بارشی فعال مستقر در کشور، طی ٢ روز آینده در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس، شمال شرق، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت طی امروز در جنوب غرب، جنوب کشور و خلیج فارس به صورت رگبار و رعد و برق است و به تدریج از غروب امروز از شدت فعالیت این سامانه در مناطق غربی کشور کاسته شده و گستره فعالیت این سامانه به شرق کشور می‌رسد.

آسمان تهران امروز بارانی، در ارتفاعات بارش برف، گاهی همراه وزش باد خواهد بود. بیشینه و کمینه دما در این روز ١٩ و ٨ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و در روز یکشنبه آسمان این شهر بارانی در ارتفاعات با بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما در این روز ١٣ و ٥ درجه سانتیگراد خواهد بود. بنا بر پیش‌بینی کارشناسان سازمان هواشناسی، با توجه به تداوم روند کاهشی دمای هوای استان تهران، این استان کاهشی ٦ درجه‌ای را تا روز دوشنبه هفته جاری تجربه خواهد کرد.

بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، روز گذشته هوای شهر تهران در شرایط سالم قرار داشت. بر همین اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ٥/٢ میکرون در تهران، با ٧ عدد کاهش نسبت به گذشته در حد مجاز بوده و بر روی عدد ٦٣ قرار گرفت. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ١٠ میکرون نیز در همین مدت از ٥٣ به ٤٩ کاهش داشته است.

طی این مدت ایستگاه‌های پارک قائم، فرمانداری شهرری و دانشگاه علم و صنعت، در مناطق ٢٠، ١٨ و ٤ به ترتیب با شاخص اعداد ٧٢، ٦٨ و ٦٩ آلوده‌ترین نقاط جوی شهرستان تهران در ٢٤ ساعت گذشته بودند. همچنین ایستگاه گلبرگ با ٤٨ و ایستگاه‌های شهرداری منطقه ١٥ با عدد ٥٢ و پونک با عدد ٤٩ سالم‌ترین نقاط جوی شهر تهران در این مدت بودند. در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ٣٣ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل مرکز استان اردبیل با کمینه دمای ٣ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روز گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید