Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور اراضی کشور خبر داد:

درخواست رئیس سازمان اراضی از مسئولان محلی مازندران برای جلوگیری از تغییر کاربری

با توجه به آنکه بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز در غرب استان مازندران در حال انجام است، مسئولان محلی همچون شهرداری، دهیاری و استانداری‌ها برای مقابله با پدیده فوق وارد عمل شوند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در سال جاری که رئیس جمهور و معاونت اول ریاست جمهوری تأکید بر حفظ کاربری اراضی کشاورزی به‌ویژه در منطقه شمال کشور شده‌اند، این سازمان نیز اقداماتی را درباره تقویت سیستم حفاظتی اراضی کشور آغاز کرده است.

قباد افشار افزود: با همکاری وزارت مسکن، راه و شهرسازی نقشه اراضی در مناطق مختلف کشور به‌ویژه استان‌های شمالی در حال مطالعه است و علاوه بر آن، اقدامات عکسبرداری و نقشه‌برداری‌های هوایی نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت تغییر کاربری اراضی در غرب استان مازندران بر اساس مطالعات اولیه انجام‌شده به 30 درصد می‌رسد، این در حالی است که در شهر و مرکز این استان، فشارهای تغییر کاربری ناچیز بوده و استان‌های گلستان و گیلان کمتر در معرض تغییر هستند.

افشار ادامه داد: مسئولان محلی استان مازندران باید برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: در حالی که تمامی مقامات دولتی و سازمان امور اراضی کشور با عزمی راسخ و تجهیز نیروهای یگان حفاظت وارد عمل شده‌اند، لازم است مسئولان استانداری، شهرداری و دهیاری‌ها در استان مازندران نیز بیشتر همکاری کنند.

اجرای عکسبرداری‌های هوایی و نقشه‌برداری‌های ماهواره‌ای اراضی کشور

رئیس سازمان امور اراضی کشور یادآور شد: در حال حاضر اعتبارات مربوط به این مسئله برای تجهیز خودروهای یگان حفاظت و تکمیل این ناوگان مصرف می‌شود.

افشار تأکید کرد: تهیه عکس‌های ماهواره‌ای و نقشه‌های هوایی برای پایش اراضی کشاورزی مهم است و در این راستا اقداماتی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: مسئله مهمی که در حال حاضر تصویب آن در مجلس شورای اسلامی می‌تواند اقدام مؤثری برای جلوگیری از تغییر کاربری باشد، اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی است.

افشار همچنین گفت: با توجه به تأکید رئیس جمهوری در این باره، امید می‌رود نمایندگان مجلس برای تصویب زودهنگام طرح فوق همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی در پایان افزود: این سازمان تمام تلاش خود را می‌کند که با تغییردهندگان غیرمجاز اراضی کشاورزی مقابله کند./

خبرنگار: مژگان ستار

V-930409-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید