Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان امور عشایری کشور:

صنایع دستی ساخته زنان عشایری برای کشور ارزآوری زیادی دارد

رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: ۳۵ درصد صنایع دستی توسط عشایر و ۹۵درصد این محصولات توسط زنان عشایری تولید می‌شودکه به سایر کشورها صادر می‌شود و برای کشور ارز آوری دارد.

صنایع دستی ساخته زنان عشایری برای کشور ارزآوری زیادی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا، سیاوش احمدی میرقائد در هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی به مناسبت (15 اکتبر) بیان کرد: بخشی از این صنایع دستی به کشورهای هدف صادر می شود که ارز آوری خوبی برای کشور به همراه دارد.

وی افزود: روز زنان روستایی و عشایری، روز بسیار مهمی در راستای تقدیر و تشکر از زحمات ۵۰ درصد از افراد این جامعه است.

رییس سازمان امور عشایری کشور بیان کرد: زنان روستایی و عشایری نقش و جایگاه مهمی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند و محور توسعه هستند.

احمدی میرقائد با بیان اینکه نقش زنان در خانواده های روستایی و عشایری نیز محوری است، افزود:  به طوری که مدیریت اقتصادی خانواده بر عهده آنان است و امور زندگی را نیز مدیریت می کنند، به همین جهت اگر بخواهیم تحولی در مناطق روستایی و عشایری در حوزه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم باید به توسعه و توانمندسازی زنان روستایی و عشایری توجه کنیم.

وی با اشاره به نقش زنان عشایری در تاریخ و اقتصاد کشور، خاطرنشان‌کرد: زنان عشایر همواره نقش و جایگاه مهمی در تاریخ داشتند و بسیاری از افراد مهم را در دامان خود پرورانده اند.

رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: همچنین این زنان در طرح های توسعه گردشگری، توسعه گیاهان دارویی و صنایع دستی نیز می توانند اثرگذاری و نقش مهمی داشته باشند.

وی اظهارداشت: با وجود همه توانمندی های زنان عشایری و روستایی، اما کمتر برنامه مدونی که بتواند اثرگذاری پایداری در حوزه زنان روستایی و عشایری بگذارد، تدوین شده است.

احمدی میرقائد افزود: اگرچه اقدامات خوبی تاکنون انجام شده اما جای کار زیاد است و باید بیشتر به حوزه زنان توجه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید