Iranian Agriculture News Agency

برپایی موکب ملی شهدای عشایر کشور برای نخستین بار در مرز مهران

سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: امسال برای نخستین بار جامعه عشایری کشور به‌صورت متمرکز به زائران اربعین حسینی در مرز مهران خدمات ارائه می‌دهد.

برپایی موکب ملی شهدای عشایر کشور برای نخستین بار در مرز مهران

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد اظهار داشت: موکب ملی جامعه عشایری تحت عنوان "موکب بزرگ شهدای عشایر کشور" برای استقبال و ارائه خدمات و پذیرایی از زائران اربعین حسینی از ۲۴ مرداد ماه در مرز مهران در استان ایلام برپا شده است.

وی با بیان این که تعداد سه سیاه‌چادر به عنوان موکب در پایانه مرزی مهران برپا شده و اسکان، پذیرایی و خدمات فرهنگی و دینی در این موکب ارائه می‌شود، ادامه داد: در این موکب بخشی از توانمندی‌های جامعه عشایری به زوار معرفی و با حضور روحانیون و مبلغان دینی، پاسخگویی و مشاوره دینی به زائران و مراجعه کنندگان نیز داده می‌شود.

احمدی میرقائد گفت: این موکب با همت و همکاری مشترک کارکنان سازمان امور عشایر ایران و تشکل‌های عشایری و کمک‌ها و نذورات جامعه عشایری کشور راه‌اندازی شده و تمام استان‌ها در برپایی آن مشارکت دارند.

وی با اشاره به این که در این موکب بیش از یکهزار نفر در هر وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام پذیرایی می‌شوند، از زحمات خادمین حسینی و عشایر و مردمی که نذورات خود را به این موکب اختصاص داده‌اند، قدردانی کرد و گفت: افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۹۸۹۳۴۶۲۶۴۳ و یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۸۶۵۲۶۴۵۴۳۹ افتتاح شده نزد بانک ملت واریز کنند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران همچنین بیان کرد: در مرز چذابه در استان خوزستان، پایانه خسروی در استان کرمانشاه و مرز تمرچین در پیرانشهر و نقده در آذربایجان غربی نیز موکب‌های بزرگ عشایری برپا شده و عشایر به صورت خودجوش سیاه‌چادرهایی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا کرده‌اند.

احمدی میرقائد اضافه کرد: جامعه عشایری همیشه ولایت‌مدار و عاشق حضرت امام حسین (ع) بوده و از گذشته تا به امروز مناسک محرم و اربعین حسینی را گرامی داشته‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید