Iranian Agriculture News Agency

نیکبخت نگاه جدیدی به اقتصادی کردن حوزه کشاورزی دارد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی ایران گفت: نیکبخت با توجه به سوابق اجرایی نگاه جدیدی نسبت به موضوع اقتصادی کردن کشاورزی دارد.

نیکبخت نگاه جدیدی به اقتصادی کردن حوزه کشاورزی دارد

حمیدرضا نامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در خصوص «محمدعلی نیکبخت»وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: انتخاب نیکبخت توسط رئیس‌جمهور برای وزارت جهاد کشاورزی، با توجه به سوابق اجرایی وی یک انتخاب اصلح است.

وی ادامه داد: نیکبخت سوابق اجرایی بسیاری در سطح استان سیستان و بلوچستان داشته و جایگاه و تجارب قبلی‌اش در حوزه برنامه‌ریزی، می‌تواند با نگاه جدیدی نسبت به موضوع اقتصادی کردن کشاورزی برای کشاورزان و بهره‌برداران همراه باشد. این تجارب می‌تواند منجر به تصمیمات مؤثری شود تا بن‌بست‌های فعلی در این حوزه رفع انسداد شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی ایران اضافه کرد: امیدواریم کشاورزان در مزارع و تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی در کارخانه‌ها با امید بیشتر و چشم‌انداز روشن‌تری نسبت به آینده این بخش، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

نامی ادامه داد: بدون تردید  نگاه تخصصی و کارشناسی برای اصلاح وضعیت کشاورزی کشور کفایت نمی‌کند و نیاز به رویکرد اقتصادی و انتفاعی کردن فعالیت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاران وجود دارد و این موضوع حلقه مفقوده است.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی تشکل‌های بخش خصوصی بازوی اجرایی بسیار مناسبی برای هر وزیری هستند. اگر میدان برای فعالیت آن‌ها باز باشد، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی ایران گفت: بخش کشاورزی همچون سایر بخش‌های اقتصادی باید انتفاعی بوده و برای سرمایه‌گذار (کشاورز، دامدار، مرغدار و ...) کاملاً اقتصادی و موجه باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید