Iranian Agriculture News Agency

از تولیدکنندگان پیشرو بخش کشاورزی گیلان تجلیل شد

به گزارش ایانا، همایش تجلیل از تولیدکنندگان پیشرو بخش کشاورزی استان گیلان به مناسبت یکصدمین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت 'به خراسان رضوی ' در سالن اجتماعات سازمان جهادکشاورزی استان گیلان در رشت برگزار شد .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان در این همایش گفت : در دولت نهم و دهم کارهایی انجام شده که در نوع خود بی نظیر است و حضور هیات دولت در استان ها یک ضمانت اجرایی برای اجرای امور برای مسوولان استانی است و از سوی دیگر سفرهیات دولت و رییس جمهوری به استان ها ثابت کرد که کار دولت میدانی و عملیاتی است و دولت با این کار خود نشان داد که باید برای مردم کارکرد .

'اردشیر روحی 'خاطرنشان کرد : به برکت های سفر هیات دولت به گیلان به بخش کشاورزی این استان توجه ویژه شده است و دولت به اجرای طرح های بخش کشاورزی توجه خاصی دارد .

وی با اشاره به اینکه 98 درصد اراضی کشاورزی استان گیلان غیر استاندارد است ، افزود : مالکیت سرانه شالیزار در کشور بطور متوسط چهار هکتار است در حالی که در استان گیلان این رقم زیر چهار هکتار است .

وی یادآورشد : گیلان استانی کوچک است ولی 317 هزار بهره بردار کشاورزی در این استان وجود دارند که تعداد این بهره برداران بیش از چند برابر بعضی از استان های وسیع کشور است .

وی کشاورزان را به کشت ترکیبی دعوت کرد و گفت: کشاورزان باید تلاش کنند،تولید محصول در واحد سطح را افزایش دهند و بجای برداشت پنج تن محصول برنج با کشت رقم هایی مثل گوهر 12تن در هکتار برداشت کنند .

وی افزود : با کشت ارقام پر محصول با کیفیت می توان از واردات برنج خارجی به کشور جلوگیری کرد .

در این همایش مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گیلان نیز اظهار داشت : به مناسبت یکصدمین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت این همایش تجلیل از کشاورزان به عنوان تولید کنندگان بخش کشاورزی برگزار شد .

'علی اصغر داداش پور' گفت : یکصد کشاورز پیشرو از 16شهرستان گیلان انتخاب شدند که از 49 نفر در حوزه تولیدات گیاهی ، 10 نفر در صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون ، هشت نفر از گروه ترویج و تشکل های مردمی ، دو نفر از حوزه شیلات ، هفت چایکار ، چهار نوغاندار و 20 نفر در امور تولیدات دامی به عنوان نمایندگان تولید کنندگان بخش کشاورزی در این همایش با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید