افشاگری قریبالوقوع برندهای غیرقانونی پوشاک
شرق: بازار ١١میلیارددلاری پوشاک ایران، سالهاست در قبضه برندهای مشهور و البته گرانقیمت خارجی است اما دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس معتقد است بسیاری از برندهای خارجی فعال در بازار پوشاک کشور، چیزی جز یک سایه و نما از برند اصلی نیستند و مصرفکننده ایرانی را با ظاهرسازی اغوا میکنند و حتی میتوان گفت در حال کلاهبرداری هستند. حمید قبادی در نشست خبری که به بهانه چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران و با حضور اصحاب رسانه و فعالان صنعت پوشاک و نساجی برگزار شد، از افشاگری قریبالوقوع این کارگروه درباره برندهای غیرقانونی پوشاک خبر داد که با قید اسامی و به صورت گسترده رسانهای خواهد شد تا مردم مطلع شوند چه برندهایی بدون داشتن جایگاه قانونی در کشور فعالیت میکنند. به گفته قبادی، تاکنون حدود ۴۰۰ برند غیرقانونی پوشاک برای تعیین تکلیف، اخطار گرفتهاند و تلاش میشود در چارچوب قانون همه برندهای غیرقانونی شناسایی و از کشور خارج شوند. دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اظهار کرد: دستگاه نظارتی و قضائی نیز باید دراینزمینه وارد میدان شوند چراکه این برندهای پر سر و صدا و دهانپُرکن هر روز جای فعالیت را برای تولیدات داخلی تنگتر میکنند و توان ملی و مقررات نیز این اجازه را میدهند که آنها را از کشور بیرون کنیم. او با بیان اینکه تا چندی پیش بهسختی میتوانستیم چند نشان ایرانی را که تولید ملی انجام میدهند نام ببریم، اظهار کرد: اکنون در بخشهای مختلف و حتی درزمینه تولید پارچه و پوشاک شرایطی داریم که اگر دوباره تحریم شویم یا درهای ورودی کشور را به روی کالاهای خارجی ببندیم، محصولات داخلی، هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت، توانایی تأمین نیازهای داخلی را دارند. او تصریح کرد: نمایشگاه پوشاک ایران بدون هیچگونه مساعدت مالی از سوی دولت برگزار میشود و هدف از برگزاری آن پاسخ به این سؤال است که بسیاری میپرسند جایگاه طراحی و دوخت ایرانی کجاست و چقدر میتواند با محصولات خارجی رقابت کند. قبادی با بیان اینکه اتحادیه صادرکنندگان پوشاک به عنوان مجری، مسئولیت اجرای چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران، «ایرانمُد» را برعهده دارد، افزود: علاقهمندان میتوانند از ۱۳ تا ۱۶ شهریور هر روز از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران سالن ۳۸B از این نمایشگاه بازدید کنند.
دیدگاه تان را بنویسید