Iranian Agriculture News Agency

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان برگزار شد

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان با حضور وزیر کشاورزی ایران در شهر «آستانه» برگزار شد.

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در بیشکک ، چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قزاقستان با حضور «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی 2 کشور در روزهای 21 و 22 مهر سال جاری در شهر «آستانه» برگزار شد.

حجتی را در این سفر بیش از 40 نفر از مدیران و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های بخش‌های مختلف کشور از جمله حوزه نفت، نیرو، راه و شهرسازی، بهداشت، علوم، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، دادگستری، گردشگری، فرهنگی، اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی بخش‌های خصوصی همراهی کردند.

در این سفر، اجلاس کارشناسی تخصصی با حضور مدیران و نمایندگان بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی ایرانی و قزاقی برگزار و در خصوص موضوعات موردنظر مذاکره، تبادل‌نظر و توافق حاصل شد.

حجتی در این سفر با «کریم ماسیموف » نخست وزیر قزاقستان، «اصیل‌ژان مامتبیک‌اف» وزیر کشاورزی و «ایسیت ایسکش‌اف » وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه این کشور دیدار و درباره راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه مذاکره نمود.

وزیر جهاد کشاورزی ایران در دیدارهای انجام شده ضمن اشاره به وجود ظرفیت‌های زیاد در توسعه روابط 2 کشور، بر آمادگی تهران در زمینه توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله توسعه باغات، کشت فراسرزمینی، پرورش آبزیان و تولید مرغ گوشتی تأکید کرد.

طرف قزاقی نیز علاقمندی خود را به همکاری در زمینه‌های مذکور و سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مربوطه اعلام نمود.

در بخش پایانی سفر بعدازظهر چهارشنبه 22 مهرماه 2 سند یادداشت تفاهم، یکی سند کلی یادداشت تفاهم همکاری 2 کشور در زمینه‌های صنعت و معدن، انرژی، کشاورزی، بهداشت، علوم، فرهنگی و گردشگری و دیگری سند یادداشت تفاهم همکاری اتاق‌های بازرگانی 2 کشور در حضور وزیر کشاورزی ایران و وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه قزاقستان به امضاء رسید.

حجتی همچنین اظهار امیدواری کرد مذاکرات تخصصی که توسط نمایندگان دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های 2 کشور به عمل آمده و خواهد آمد، اهداف و برنامه‌های اجرایی دوجانبه را برای یکسال آینده ترسیم نموده و اسناد همکاری برای سفر آتی «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان که در ماه آینده از ایران بازدید خواهد داشت را نیز تهیه و آماده کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید