Iranian Agriculture News Agency

کاهش قیمت گوشت گوسفند در هفته منتهی به دهم آبان ماه

در حالی که نرخ کره پاستوریزه در هفته منتهی به دهم آبان ماه روند افزایشی به خود گرفته بود، اما قیمت گوشت تازه گوسفندی کاهش داشت .

به گزارش روز شنبه ایرنا، قیمت کره پاستوریزه 0.8 درصد افزایش داشته و بهای گوشت تازه گوسفندی معادل 0.1 درصد کاهش جزیی داشت .

طی این مدت، در گروه لبنیات، بهای کره پاستوریزه معادل 0.8 درصد افزایش داشت و اما بهای ماست پاستوریزه و پنیر غیرپاستوریزه کاهش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود.

در هفته مورد بررسی، قیمت گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود و بهای گوشت گوسفندی معادل 0.1 درصد و گوشت مرغ 1.1 درصد کاهش داشت.

همچنین قیمت هر شانه تخم مرغ در هفته ای که گذشت، هشت هزار تا 11 هزار تومان معادل 1.1 درصد افزایش به فروش رفت.

در هفته منتهی به 10 آبان ماه ، در گروه برنج، بهای هر کیلوگرم برنج داخلی درجه یک و درجه دو ثابت ماند. در گروه حبوبات، نیز بهای لپه نخود معادل 1.4 درصد، لوبیا سفید 0.1 درصد و لوبیا قرمز 0.6 درصد کاهش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

همچنین طی این مدت، قیمت هر کیلوگرم قند معادل 0.1 درصد شکر 0.1 درصد افزایش یافت اما بهای چای خارجی 0.2 درصد کاهش داست و قیمت انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

در این مدت محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، سیب گلاب و پرتقال درجه دو عرضه نمی شد و انجیر، شلیل و شبرنگ ، هلو و کدو سبز عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

همچنین میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای نارنگی، انار، انگور، هندوانه و به ویژه پرتقال درجه یک کاهش داشته اما قیمت سایر اقلام این گروه افزایش یافت.

براساس گزارش بانک مرکزی ، در هفته مذکور، گروه سبزی های تازه بهای تمام اقلام این گروه به ویژه لوبیا سبز افزایش داشت.

در هفته مورد گزارش ، بهای پرتقال درجه یک معادل 14.5 درصد ، نارنگی 1.0 درصد، انار 0.2 درصد، انگور 1.4 درصد ، هندوانه 1.5 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.9 درصد تا 11.8 درصد افزایش یافت.

همچنین در گروه سبزی های تازه بهای تمام اقلام این گروه بین 2 درصد تا 16.6 درصد افزایش داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید