Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در دیدار با فرماندار سراوان بیان کرد:

​راه اندازی کشتارگاه های دام و طیور از عوامل اصلی ارتقا بهداشت عمومی در جامعه است

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در نشست با فرماندار شهرستان سراوان به اقدامات و فعالیت های مختلف در حوزه دامپزشکی اشاره کرد و اهمیت آن در بحث حفظ سرمایه های دامی، تامین امنیت غذایی و کمک به اقتصاد و معیشت روستائیان منطقه را مورد تاکیدقرارداد.

​راه اندازی کشتارگاه های دام و طیور از عوامل اصلی ارتقا بهداشت عمومی در جامعه است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، مهدی حسینی ضمن گزارشی ازاقدامات دامپزشکی در زمینه واردات دام ، خواستار تسهیل روند نظارت بهداشتی دامپزشکی در مرزها شد.

وی گفت: در شهرستان سراوان باتوجه به وجود مرغداری های متعدد، ترغیب سرمایه گذاران و همکاری  و همراهی با متقاضیان احداث کشتارگاه طیور، علاوه بر صرفه اقتصادی، سبب رشد صنعت مرغ خواهد شد.

 وی راه اندازی و فعالسازی مجدد کشتارگاه دام شهرستان سراوان راعلاوه بر ایجاد اشتغال، روند واردات دام از مرزهای این شهرستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دراین نشست فرماندار شهرستان سراوان ضمن قدردانی از اقدامات دامپزشکی و حضور مدیر کل و هیات همراه در فرمانداری این شهرستان گفت: ورود دام به استان در ۸ ماهه نخست سال جاری نسبت به کل سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته است که این افزایش ورود دام در کنار عدم بروز هیچ گونه اپیدمی نشان از دقت نظر و انجام مطلوب خدمات دامپزشکی در این شهرستان است.

سعیدتجلیلی درخصوص رفع موانع موجود در روند واردات دام و همکاری با پرسنل دامپزشکی مستقر در مرز و همچنین کمک به تامین اعتبار جهت خرید دارو و واکسن و برون سپاری خدمات دامپزشکی، از محل اعتبارات فرمانداری قول مساعد داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید