Iranian Agriculture News Agency

در سیستان و بلوچستان صورت پذیرفت:

اولین دوره برداشت میگو پرورشی در منطقه گوردیم کنارک

اولین دوره برداشت میگو در منطقه گوردیم شهرستان کنارک واقع در جنوب سیستان و بلوچستان با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات، مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان، فرماندار کنارک، و جمعی از مسئولین این شهرستان انجام شد.

اولین دوره برداشت میگو پرورشی در منطقه گوردیم کنارک

مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی استان در گفتگو با خبرنگار ایانا در اسیستان و بلوچستان اظهارکرد: شرکت کشت و صنعت مکران در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران، این طرح را عملیاتی نموده و به طور مستمر در حال تکمیل فازهای متعدد کاری است.

وی گفت: بخشهایی از این طرح عظیم زنجیره کامل تکثیر و پرورش میگو شامل یک واحد مرکز تکثیر، سه فاز مزارع پرورشی با سطح زیر کشت 500 هکتار به همراه واحدهای نوزادگاهی (نرسری)، کارخانه خوراک میگو و کارخانه بسته بندی میگو می باشد که در سال جاری به صورت آزمایشی با موافقت سازمان دامپزشکی کشور از تاریخ 15 تیرماه در سطح واحدهای نوزادگاهی با میزان 2 میلیون قطعه پست لارو آغاز به فعالیت کرده است.

حسینی افزود: اداره دامپزشکی شهرستان کنارک در طول این مدت نسبت به اعمال نظارت های بهداشتی اقدام نموده و در پایان پرورش، میگوهایی با متوسط وزن 18 گرم برداشت و حداکثر وزن 25 گرم نیز ثبت شد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: در این طرح روشهای نوین پرورش میگو در دنیا شامل استخرهای ترسیب و ذخیره آب ((Reserviorبرای هرمزرعه، تخلیه مرکزی استخرها، سالم سازی پساب خروجی مزارع اجرایی گردیده است و براساس برنامه شرکت مذکور در سال زراعی جدید  پرورش در سطح استخرهای پرورشی آغاز خواهد شد.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان از استان های شاخص و دارای ظرفیت قابل توجه در امر تکثیر و پرورش میگو می باشد  به طوری که میزان کل مناطق مستعد پرورش میگو در استان بیش از ۳۶ هزار هکتار می باشد.

حسینی با اشاره به اینکه استفاده از این ظرفیت ها زمینه ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیر نفتی کشور می شود، افزود: 200 میلیارد ریال سرمایه هزینه احداث و راه اندازی این طرح شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید