Iranian Agriculture News Agency

یاقوت سیستان وارد بازار شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از برداشت انگور یاقوتی سیستان زودرس‌ترین انگور کشور خبر داد.

یاقوت سیستان وارد بازار شد

اردشیر شهرکی در گفت وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: انگور یاقوتی یا مروارید سیستان از جمله محصولاتی است که به دلیل تحمل بالای شرایط سخت مختص این منطقه است و زودرس بودن این انگور و کیفیت آن باعث شده این روزها به عنوان محصول نوبرانه در داخل و خارج از استان به فروش برسد.

وی به افزایش 50 هکتاری باغات انگور استان باتوجه به شرایط مناسب آب و هوایی اشاره کرد و افزود: سه هزار و 850 هکتار از باغات استان به کشت این محصول اختصاص دارد که 2 هزار و 850 هکتار آن باروراست.

شهرکی برداشت انگور یاقوتی در استان را تا اواخر خرداد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 35 هزارتن انگور در استان تولید و روانه بازارهای مصرف شود.

وی بیشترین سطح زیرکشت انگور یاقوتی را در شهرهای زهک، هیرمند، زابل، هامون، نیمروز، خاش، زاهدان و میرجاوه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: 90 درصد انگور سیستان و بلوچستان یاقوتی است و مابقی شامل فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری وحاجی عباسی است.

به گزارش ایانا، انگور یاقوتی سیستان به‌دلیل زودرس ترین انگور کشور از بازارپسندی مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی عاید کشاورزان سیستان و بلوچستان می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید