Iranian Agriculture News Agency

آبیاری نوین در 6 هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان در حال اجرا است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از در دست اجرا بودن 6 هزار هکتار سامانه نوین در سالجاری خبر داد و گفت: 30 پیمانکار بومی و غیربومی و 23 مشاور حقیقی و حقوقی برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در استان مشغول فعالیت هستند.

آبیاری نوین در 6 هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان در حال اجرا است

غلام حیدر زورقی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از سال 74 تا کنون برای اجرای سیستم آبیاری نوین در سطح 34 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان 790 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که زمینه صرفه جویی بیش از 387 میلیون متر مکعب آب را فراهم کرده است.

وی افزود: برای اجرای آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد و دولت برای تشویق کشاورزان به این امر 85% هزینه اجرای سیستم آبیاری نوین را به صورت بلا عوض تامین و پرداخت می کند.

زورقی گفت: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری ثبت نام تا نسبت به اجرای سیستم نوین آبیاری برای اراضی کشاورزی از سوی سازمان جهادکشاورزی استان اقدام شود.

به گزارش ایانا صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، سرعت بالای رویش گیاه، به کارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف های هرز، برداشت بهتر و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای سیستم های نوین آبیاری می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید