Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایانا:

بودجه بخش کشاورزی نباید انقباضی باشد

نماینده مردم شیراز معتقد است کشور در شرایط تحریم قرار دارد و نیازی به افزایش بودجه نیست بلکه باید موانع کشاورزی از سر راه برداشته شود.

بودجه بخش کشاورزی نباید انقباضی باشد

علی‌اکبری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا درباره انقباضی بودن بودجه سال آینده، بخصوص بخش کشاورزی اظهار داشت: «با توجه به اهمیت بخش کشاورزی و با توجه به تحریم‌ها بودجه بخش کشاورزی نباید انقباضی باشد.»

او بابیان اینکه البته شرایط در حال حاضر متفاوت است و در شرایط بحران‌های بین‌المللی و تحریم قرار داریم گفت: «ناگزیر بودجه باید متناسب با شرایط بسته شود.»

عضو کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: «ازآنجایی‌که بخش کشاورزی بخش پایه است و به امنیت غذایی ارتباط پیدا می‌کند، باید توجه لازم به این بخش دیده شود.»

اکبری تأکید کرد: «باید موانع از سر راه تولید برداشته شود. همه‌چیز را با بودجه نمی‌توان حل کرد. چراکه اگر در حال حاضر تولیدکنندگان مازاد تولید داشته باشند موانع اجازه صادرات به آن‌ها را نمی‌دهد.»

او با اشاره به بانک‌ها اظهار داشت: «بانک‌ها یکی دیگر از موانع جدی تولید به‌حساب می‌آیند. تولیدکنندگانی که وام گرفته‌اند و بلاهای طبیعی به محصولات آن‌ها خسارت زده است، آن‌ها را در بازپرداخت وام دچار مشکل کرده است.»

اکبری در پایان تصریح کرد: «باید موانع را برداشت و روان‌سازی کرد و نباید به بودجه متکی بود.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید