Iranian Agriculture News Agency

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران اعلام کرد:

بهبود وضعیت کشاورزان در دولت تدبیر و امید

ایانا-سیاست و دیپلماسی: خودکفایی در گندم و شکر همچنین نزدیک شدن به خودکفایی در دانه های روغنی و برنج، بهبود ۴ میلیارد دلاری تراز تجاری بخش کشاورزی و افزایش ضریب امنیت غذایی از جمله اقدامات موثر حجتی در این وزارتخانه بوده است.

بهبود وضعیت کشاورزان در دولت تدبیر و امید

علیقلی ایمانی، رئیس بنیاد گندمکاران ضمن ابراز مخالفت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی می گوید: آقای حجتی دو دوره پس از انقلاب سکاندار این وزارتخانه بودند و حضور ایشان به عنوان فردی دلسوز، متعهد و توانمند موفقیت آمیز و برای کشاورزان پربرکت بوده است.

به گزارش ایانا،این فعال حوزه کشاورزی با بیان اینکه وجود شخصی همانند آقای حجتی نعمت بزرگی برای کشور است به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: کشاورزان قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ورشکسته و بدهکار و درتامین معیشت دچار مشکل بودند و با برنامه ریزی و درایت و تیم متخصص در وزارت جهاد کشاورزی، این وضعیت بهبود یافت و توانستیم در تولید بسیاری از محصولات از جمله گندم در کشور خود کفا باشیم.

وی با اشاره به واردات ۷ میلیون تن گندم در سال های قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم  گفت:  در چند سال گذشته در تولید گندم در کشور خودکفا شدیم و اهمیت این مساله با توجه به تحریم ها در کشور بیش از پیش مشخص است و اگر امروز دور کشور دیواری از تحریم ها باشد در تامین کالاهای استراتژیک از جمله گندم و نان مشکلی نداریم. نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دشمن به دنبال بر هم زدن این شرایط و وابستگی ما به واردات است گفت: در این شرایط نمایندگان باید با درایت رفتار  و در تصمیم گیری های خود تجدید نظر کنند.

ایمانی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه نمی توان منکر مشکلات در کشور شد و وزارت جهاد کشاورزی نیز از این مساله مستثنی نیست اظهار کرد: یکی از محورهای استیضاح، نارضایتی از قیمت تضمینی محصولات کشاورزی بوده و این در حالی است که نمایندگان به این مساله استحضار دارند که وزیر جهاد کشاورزی تنها مسئول اعلام قیمت های پیشنهادی است و اینکه منابع برای افزایش قیمت کافی یا ناکافی باشد، ملاحظاتی است که از سوی بقیه دستگاه ها در نظر گرفته می شود. این کارشناس حوزه کشاورزی اظهار کرد: جهاد کشاورزی وزارتخانه ای متاثر از سایر وزارتخانه ها از جمله وزارت نیرو در بحث تامین منابع آب، سازمان برنامه و بودجه در تامین منابع و وزارت صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی است.

وی با بیان اینکه آقای حجتی در دو دوره، تصدی وزارت جهاد کشاورزی را بر عهده داشتند و در هر دوره هم موفق عمل کردند تصریح کرد: با توجه به تحریم دشمنان نمایندگان باید جسورانه در این موضوع ورود پیدا کنند تا خودکفایی تحتتاثیر قرار نگیرد.

رییس بنیاد گندمکاران با اشاره به تقدیم بودجه ۹۸ به مجلس و ضرورت حضور بیشتر وزیر در جلسات کمیسیون های مجلس گفت: نبود وزیر در این شرایط خسرانی برای کشاورزی کشور خواهد بود. ایمانی شرایط فعلی وزارتخانه را آرام اعلام کرد و گفت: مشکلات کشور قائم به فرد نیست که با تغییر افراد تاثیر شگرفی ایجاد شود.

در حال حاضر برنامه های ایشان در زمینه کشاورزی برنامه های خوبی است که دنبال می شود. خودکفایی در گندم و  شکر همچنین نزدیک شدن به خودکفایی در  دانه های روغنی و برنج، بهبود ۴ میلیارد دلاری تراز تجاری بخش کشاورزی و افزایش ضریب امنیت غذایی از جمله اقدامات موثر حجتی در این وزارتخانه بوده است.

وی در پایان افزود: تجربه نشان داده هر زمان که فردی دلسوز، توانمند و متعهد در بخش کشاورزی سکاندار بوده این حوزه رشد کرده و در غیر این صورت وضعیت کشاورزان به شدت در تنگنا قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید