Iranian Agriculture News Agency

ادامه مخالفت ها با استیضاح حجتی

ایانا-سیاست و دیپلماسی: در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم انتقاداتی به وزیر وارد شده است و این در حالی است که دولت با کمبود منابع رو به روست و اساسا امکان افزایش قیمت گندم در این شرایط، بازپرداخت آن در سال آینده را با اما و اگر روبه‌رو می‌کند.

ادامه مخالفت ها  با استیضاح حجتی

استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در حالی در دستور کار مجلس قرار گرفته که این موضوع با مخالفت‌های زیادی از سوی فعالان بخش کشاورزی  روبه‌رو بوده است. آنها با اشاره به اقدامات موثر محمود حجتی در زمینه خودکفایی در تولید محصولات استراتژیکی همچون گندم، صرفه‌جویی آب کشاورزی، توسعه کشاورزی مدرن و صیانت از جنگل‌ها و مراتع را از دیگر اقدامات موثر او در این وزارتخانه عنوان می‌کنند و معتقدند استیضاح ایشان به دلایلی از جمله تجربه بالای او در این وزارتخانه  به صلاح نیست و زیان حوزه کشاورزی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایانا، رحمت مومنی، کارشناس حوزه کشاورزی با اشاره به اقدامات حجتی در زمینه مدرن‌سازی بخش کشاورزی به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: اگرچه با شرایط ایده آل فاصله داریم، اما اقدامات موثری در این خصوص انجام شده است. وی با بیان اینکه وزیر کشاورزی تنها نمی تواند عاملی برای مشکلات فعلی بخش کشاورزی باشد گفت: به عنوان مثال در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم انتقاداتی به وزیر وارد شده است و این در حالی است که دولت با کمبود منابع رو به روست و اساسا امکان افزایش قیمت گندم در این شرایط،  بازپرداخت آن در سال آینده را با اما و اگر رو به رو می کند. وی با بیان اینکه اعلام شده که برای تامین هزینه خرید تضمینی گندم برای سال آینده دولت قرار است اقدام به انتشار اوراق  کند گفت: انتشار اوراق به صورت معمول برای انجام پروژه های عمرانی صورت می گیرد و در این راستا باید انتظارات را از دولت معقولانه کنیم.

احمد صادقیان، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت ضمن ابراز مخالفت با این  استیضاح گفت: آقای حجتی تلاش زیادی برای توسعه بخش کشاورزی کشور انجام داده اند و نمی توان آن را نادیده گرفت. وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی در کشور نیاز به اصلاحاتی در نحوه نگرش ما به حوزه کشاورزی دارد گفت: این مهم با برکناری یک وزیر صورت نمی گیرد و نیازمند اجماع عمومی و اهتمام جدی مسئولان برای اصلاحات زیرساختی در این بخش است که نمایندگان باید آن را مدنظر قرار دهند.

محمدرضا تابش، نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هم از دیگر مخالفان  استیضاح محمود حجتی است و آن را به لحاظ سیاسی و اجتماعی به مصلحت نمی داند و می گوید: شرایط کشور بعد از ترمیم کابینه دیگر آمادگی استیضاح جدید را ندارد.

وی افزود: یکی از بخش های بسیار مهم که در امنیت غذایی و امنیت جامعه تاثیرگذار است، بخش کشاورزی و منابع طبییعی ماست، اگر چه ایراداتی وجود دارد ولی به نظر من وی در طول این سال ها خوب عمل کرده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی در موضوع مجموعه کالاهایی که باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی خریداری شود از جمله گوشت و مواد پروتئینی و مجموعه ملزوماتی که در امنیت مردم موثر است، خوب عمل کرده است، همچنین در موضوع صرفه جویی آب کشاورزی، توسعه کشاورزی مدرن و صیانت از جنگل ها و مراتع اقدامات خوبی از سوی این وزارت خانه انجام شده است. وی تصریح کرد: اقدامات این وزارت خانه در موضوعات بالا با توجه به تزریقات بودجه ۹۷، عملکرد متوسط رو به بالا بوده است و در شرایط فعلی از نظر سیاسی و اجتماعی این استیضاح را به مصلحت کشور نمی دانم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید