Iranian Agriculture News Agency

حجتی خبر داد:

قیمت گندم در انتظار اعلام شورای اقتصاد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری را به دولت اعلام کرده ایم و منتظر تصمیم نهایی شورای اقتصاد هستیم.

 قیمت گندم در انتظار اعلام شورای اقتصاد

به گزارش ایانا، «محمود حجتی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: قیمت خرید تضمینی گندم باید در شورای اقتصاد مطرح شود و امیدواریم دبیرخانه شورای اقتصاد که سازمان برنامه و بودجه است هرچه زودتر جلسه تشکیل دهد و نظر خود را به شورای اقتصاد بدهد. 
وی با یادآوری اینکه وزارت جهاد کشاورزی موظف است پیشنهاد خود را در ارتباط با کشت های پاییزه تقدیم شورای اقتصاد کند، اضافه کرد: معاون اول رییس جمهوری نیز بر تعیین تکلیف هرچه سریعتر نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در شورای اقتصاد تاکید دارد و تا زمانی که این شورا تصمیم نگرفته، نمی توانیم نرخ پیشنهادی خود را اعلام کنیم.

** دولت نقشی در قیمت گذاری میوه ندارد 
وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به ایرنا در مورد افزایش قیمت میوه در بازار، گفت: میوه هایی همچون موز وارداتی هستند و در گذشته ارز دولتی به آنها پرداخت می شد اما اکنون ارز نیمایی دریافت می کنند. 
وی با تاکید بر اینکه دولت نقشی در قیمت گذاری میوه ندارد، افزود: میوه از مزرعه در بازار عرضه می شود. 
حجتی بیان کرد: مشکلی در برخی عرضه برخی میوه ها همچون سیب و انگور داشتیم که به دلیل سرمازدگی عرضه آنها کاهش یافت و برخی از میوه ها نیز متاثر از نرخ ارز بودند. 
وی اظهارداشت: دولت به دنبال واردات کالای اساسی است و مصلحت نیست ارز کشور را صرف واردات میوه و دیگر کالاها کنیم بلکه باید در تولید ملی استفاده شود. 

** بارها گفته ایم هیچ مشکلی در تامین کالای اساسی نداریم 
وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص تامین کالاهای اساسی، گفت: ما مرتب این موضوع را بحث و اعلام کردیم که کالاهای اساسی به وفور داریم. 
وی توضیح داد: بخش اعظمی از این کالاها در داخل تولید شده و بخش محدودی هم قرار بوده از خارج وارد شود که دولت، بانک مرکزی و همه دست اندرکاران حمایت کردند و واردات انجام شد. 
حجتی افزود: کمبودی که در نهاده های بخش کشاورزی همچون علوفه، کنجاله سویا، ذرت و روغن بود، اکنون برطرف شده و نگرانی در این زمینه نداریم. 
وزیر جهاد کشاورزی بخشی از مشکل کمبود نهاده های بخش کشاورزی را ناشی از بروز اختلال در سیستم حمل بار در کشور دانست که سبب شد حجم ذخایر آنها در برخی استان ها کم شود.
وی افزود: حتی کالاهایی که قرار بود از خارج وارد شود در بنادر به وفور وجود دارد برای نمونه در بندر امام خمینی(ره) 2 میلیون تن کالای اساسی انبار شده داریم که آرام آرام ترخیص می شود. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید