Iranian Agriculture News Agency

رئیس دفتر رییس جمهوری:

هرگز بحث ۵۰ درصد سهم روسیه از خزر مطرح نبوده

محمود واعظی، رئیس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: هیچ وقت بحث ۵۰درصد سهم روسیه از دریای خزر مطرح نبوده است.

هرگز بحث ۵۰ درصد سهم روسیه از خزر مطرح نبوده

به گزارش سرویس سیاسی ایانا؛ محمود واعظی در جمع خبرنگاران درباره حواشی جلسه امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، اظهار کرد:در شبی که اسناد مربوط به خزر امضا شد رسانه‌های بیگانه  حرف‌هایی مطرح کردند که متاسفانه در داخل هم مقداری انعکاس داشت.اما موضوع این است که هیچ وقت بحث ۵۰ درصد سهم روسیه از دریای خزر مطرح نبوده است. وقتی بحث ۵۰ درصد مطرح می‌شود؛ یعنی فقط یک طرف ایران یک طرف روسیه ؛ اما اکنون روسیه بحث ۱۷ درصد را با همسایگان خزر درمیان گذاشت .

وی ادامه داد: ما در این سفر بحث نظامی بودن دریای خزر ، شیلات، کشتیرانی وامنیت را مطرح کردیم. فکر می‌کنیم در مذاکرات آینده ما می‌توانیم مباحث بیشتری مطرح کنیم. البته بحث حریم ساحلی هم مهم بود.

واعظی در ارتباط با موضوعات طرح شده در جلسه هیئت دولت این هفته نیز گفت: درباره شرایط سیاسی کشور وزیر کشور گزارش خوبی ارایه داد. در جمع بندی آقای رئیس جمهور تاکید کرد همواره به نیازمندی‌های مردم باید توجه بیشتری کنیم .

وی افزود: با توجه به اینکه مردم با گرانی مشکل دارند، وزارت صمت مامور شد نظارت بیشتری بر قیمت ها داشته باشد . در جلسه بعدی قرار شد موضوعاتی که مورد توجه مردم بویژه اقشار ضعیف هست طرح شود.

وی در ارتباط با موضوع تغییرات در کابینه گفت: سیاست دولت این است که ما تغییر را برای تغییر نمی‌خواهیم برای اصلاح می‌خواهیم. اگر نیروهایی باشند که با انگیزه بیشتر در شرایط خاص تحریم و فشارهای بین‌المللی کار کنند استقبال می‌کنیم.

واعظی با اشاره به اینکه دولت فقط به مدت دو هفته است که سخنگو ندارد، گفت: حتما سخنگو انتخاب می‌شود.این درحالی است که فردی برای این سمت مورد نظر بود که به دلیل مشغله کاری ترجیح دادند، شخص دیگری انتخاب شود.

وی همچنین دریافت نامه از سوی قالیباف را رد کرد و افزود: من هیچ نامه‌ای از قالیباف دریافت نکردم. ضمن اینکه رییس جمهور تاکید کردند تا زمانی که سخنگو انتخاب می‌شود همه وزرا و اعضای کابینه موظف هستند ارتباطشان را با رسانه‌ها بیش‌تر کنند و به سفرهای استانی بروند. 

وی درباره اینکه چرا جزئیاتی از جلسه سران سه قوه منتشر نمی‌شود، نیز تصریح کرد: این جلسات به مدت دو ساعت تا دوساعت و نیم طوا می‌کشد و موضوعات بسیار مهمی در آن طرح می‌شود که همه مفادش جمع بندی نمی‌شود. اما درنهایت این جمع‌بندی به نظر رهبری می‌رسد و بعد  جزئیات آن به مردم اعلام می‌شود. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید