Iranian Agriculture News Agency

اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با فاطمه راکعی

کمیته عالی مبارزه با فساد تشکیل شود

فاطمه راکعی فعال سیاسی درباره اهمیت مبارزه با مفاسد و تخلفات اقتصادی در شرایط تحریم به خبرنگار سیاسی ایانا گفت: در شرایط فعلی کشور جا دارد شورا یا کمیته عالی اضطراری تشکیل شود وزیر نظر مستقیم ریاست جمهوری قرار گیرد تا تخلفات رصد و به نهادهای متولی ارجاع شود.

 کمیته عالی مبارزه با فساد تشکیل شود

او با بیان‌اینکه آقای روحانی از زمانی‌که در مسند ریاست جمهوری قرار گرفتند، می‌بایست به عنوان حقوقدان با  نهادهای متولی که وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند، برخورد و جرایم و تخلفات را رصد می‌کرد، افزود: با این وجود در شرایط فعلی کشور جا دارد شورای اضطراری یا کمیته عالی اضطراری تشکیل شود وزیر نظر مستقیم ریاست جمهوری قرار گیرد تا تخلفات رصد و به نهادهای متولی ارجاع شود.

راکعی با بیان‌اینکه نهادهای متولی برای مبارزه با تخلفات و مفاسد اقتصادی مشخص هستند و قانون نیز نحوه برخورد با مفاسد اقتصادی را تعیین کرده است؛ تاکید کرد: قطعا قوه قضائیه و دیگر نهادها نقش بسیار کلیدی در این زمینه دارد بنابراین هرچند امکان دارد نقص یا ضعفیدر قوانین داشته باشیم اما مساله مهم این است که هیچ کس خود را موظف نمی‌داند که طبق قانون عمل کند.

به گفته این فعال سیاسی،‌ یکی از موضوعات مهم این است که رئیس‌جمهور بر قوانین نظارت کند و کمیته وشورای عالی زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل شود و همه براساس قانون عمل کنند و کسانی که فراتر از قانون عمل کنند مجازات و به مردم معرفی شوند .

او با تاکید براینکه نهادهای مسئول باید موظف به رسیدگی باشند، گفت: دراین میان افرادی باید تنبیه و عزل شوند و مسئولان هر نهادی که به درستی عمل نمی‌کنند فورا تغییر کنند.

راکعی این توضیح را هم داد که در شرایط فعلی باید سریعا نهادی در قالب کمیته و شورای عالی تشکیل شود که فراتر از نهادهای موجود وزیر نظر مستقیم رئیس‌جمهور باشد و به فوریت تصمیم گیری و عمل کند.

او با اشاره اینکه این کمیته یا شورا باید فراجناحی باشد، گفت: این کمیته باید در سطح ملی شکل بگیرد و متشکل از شخصیت‌های عالیقدری باشد که مردم به آنها اعتماد دارند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سئوال که اصلا چنین نهادی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی مبارزه در کشور وجود دارد؟ گفت:اگر چنین نهادی داشتیم باید با تخلفات و مفاسد اقتصادی برخورد می‌شد.

او این را هم اضافه کرد که تشکیل این کمیته در وضعیت خطیر کشور می‌تواند به مردم این امید را بدهد که کار بنیادی و اساسی در کشور انجام می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید