Iranian Agriculture News Agency

ارزیابی صحبت‌های روحانی در گفت‌وگو با محمود میرلوحی

رئیس‌جمهور راه میانه را انتخاب کرد

صحبت‌های آقای روحانی به آرامa فضای کشور کمک می‌کند

محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایانا با بیان‌اینکه رئیس‌جمهوری مسیر متوسط و مناسبی را برای گفت‌وگوی تلویزیونی انتخاب کرد،گفت: صحبت‌های دیشب ایشان می‌تواند به فضای آرام کشور کمک کند.

رئیس‌جمهور راه میانه را انتخاب کرد

او با بیان‌اینکه، صحبت‌های ایشان پیامی برای اروپا ، سایر شرکا در برجام و حتی آمریکا داشت، افزود: اگر آمریکا دست از لجبازی بردارد ، مذاکرات می‌تواند باردیگر آغاز شود.

میرلوحی تاکید کرد: آقای روحانی دراین گفت‌وگو به مسائل قابل توجهی از جمله فضای جامعه،مذاکرات بین‌المللی ، برجام ، شرایط ایران در منطقه ، مسائل داخلی ،ارز، تنش‌ها و نوسانات اشاره کرد اما درباره مسائل مورد انتظار صحبتی نکرد.  

اواضافه کرد:آقای روحانی در گفته‌هایشان تاکید کردند که همچنان مصمم به قول‌وقرارهایشان به مردم هستند.اما در این موضوع مطالب ناگفته‌ای وجود داشت که بهتر بود به آنها اشاره می‌شد. همچنین وقتی درباره مساله حصر از ایشان سئوال می‌شود تنها می‌گویند که به عهدم وفادارم اما دراین صحبت‌‌ها اشاره‌ای هم به این موضوع نشد.

این فعال سیاسی اطلاح‌طلب درباره برخی دیگر از ناگفته‌های آقای روحانی توضیح داد: برخی انتظار داشتند ایشان درباره موانعی که بعد از برجام در شرایط اقتصادی کشور ایجاد شد ومزاحمت‌های کنگره آمریکا و محدودیت‌ها و فشار دلواپسان در قراردادهای نفتی صحبت کند اما اشاره‌ای به آنها نشد. علاوه براین، انتظار می‌رفت درباره فشارهایی که به دولت وارد می‌شود نیز توضیحاتی ارائه کند.

میرلوحی دربخش دیگری از صحبت‌هایش مطالب ارائه شده از سوی رئیس‌جمهوری را آرامش‌بخش عنوان کرد و گفت:در مجموع صحبت‌های ایشان می‌تواند به فضای آرام کشور کمک کند .ضمن‌اینکه اظهارات او پیامی برای اروپا ، سایر شرکا در برجام و حتی آمریکا داشت که اگر دست از لجبازی بردارد ، مذاکرات می‌تواند باردیگر آغاز شود.

او با تاکید براینکه درمجموع مباحث خوبی از سوی حسن روحانی بیان شد، اضافه کرد: هر چند نقدهای زیادی هم به ایشان وارد است اما به طور کلی سه راه پیش روی او وجود داشت که ایشان راه میانه را انتخاب کرد.اولین راه این بود که انتقادهایی را به بخش‌های داخلی مطرح کندو دنبال مقصر برای مشکلات کشور باشد. دوم اینکه سکوت کند و از دیدگاه‌های خود فاصله بگیرد و به سبک دلواپسان صحبت کند اما ایشان راه سوم که راه مناسب و میانه‌ای بود را انتخاب کرد تا هم آرامش ایجاد کند و هم شروعی برای مباحث بعدی باشد.

او با بیان‌اینکه در مجموع رئیس‌جمهوری مسیر متوسط و مناسبی را برای این گفت‌وگو انتخاب کرد، گفت: همانطور که ایشان وعده داد قرار است درباره  باقی مطالب در مجلس صحبت کند. اما موضوع اصلی دراین میان این است که ایشان در مجلس صریح‌تر  و شفاف‌تر صحبت کند چرا که اگر ابهامات رفع نشود ، امواج تنش‌زا در حوزه‌های اقتصادی کشور بار دیگر بازخواهد گشت و هزینه‌های سنگین‌تری را به‌دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید