Iranian Agriculture News Agency

محسن غرویان، فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایانا

رئیس‌جمهوری با شهامت در مجلس سخن بگوید

محسن غرویان، فعال سیاسی درباره طرح سئوال از رئیس‌جمهوری درشرایط فعلی به خبرنگار سیاسی ایانا گفت: قبلا هم درمصاحبه‌هایم تاکید کردم که رئیس‌جمهوری مرتبا باید به مجلس برود و هم با نماینده‌ها صحبت کند و هم مسائل را با شهامت و محکم با آنها درمیان بگذارد.

رئیس‌جمهوری با شهامت در مجلس سخن بگوید

او با بیان‌اینکه رئیس‌جمهور نباید هیچ ابایی از طرح سئوال نمایندگان داشته باشد، اضافه کرد: رئیس‌جمهوری اکنون هم باید به مجلس برود و به‌طورمفصل با نماینده‌ها صحبت کند و مردم را درجریان مسائل اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی از جمله سکه و ارز قرار دهد.

غرویان درباره اینکه طرح سئوال از رئیس‌‌جمهوری‌ چقدر با انگیزه سیاسی انجام می‌شود، گفت: امکان دارد برخی از نماینده‌ها به‌دنبال حل مشکلات نباشند اما اکنون که طرح سئوال از رئیس‌جمهوری در دستور کار مجلس قرار گرفته است، ایشان باید به مجلس برود و پاسخ سئوالات نمایندگان را بدهد.ضمن‌اینکه رئیس‌جمهور باید پیشاپیش اعلام کند که ماهی یکبار به مجلس می‌آیم ودرباره موضوعات کشور صحبت می‌کنم.

او در پاسخ به این سئوال که طرح سئوال از رئیس‌جمهوری چقدر با اهداف سیاسی انجام می‌شود، تاکید کرد: مهم سیاسی و غیر سیاسی بودن مساله نیست بلکه موضوع این است که رئیسی‌جمهور باید با مردم صحبت کند و با شهامت و محکم پاسخ نمایندگان را بدهد و مردم را در جریان امور قرار دهد.

این فعال سیاسی همچنین با بیان‌اینکه طرح سئوال از رئیس‌جمهوری در شرایط فعلی فرصت مناسبی است، توضیح داد: در شرایط فعلی حسن روحانی باید مسائل و مشکلات کشور را با نمایندگان مجلس درمیان بگذارد . علاوه براین باید با مردم نیز صحبت کند.  

غرویان با تاکید براینکه کار نمایندگان پرسیدن سئوال است، گفت: البته مشکل اصلی نمایندگان مجلس هستند چرا که آنها سئوال می‌کنند و وسط کار پشیمان می‌شوند، استیضاح می‌کنند اما وسط کار معالمه می‌کنند البته نماینده‌های خوبی هم درمجلس هستند اما برخی از آنها کاسب هستند. با این وجود، ای کاش نماینده‌ها طرح استیضاح و سئوال از رئیس‌جمهور و وزرا را یا امضا نکنند یا اگر امضا کردند شان نمایندگی را حفظ کنند و امضا و استیضاحشان را پس نگیرند چرا که اصلا چهره خوبی ندارد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید