Iranian Agriculture News Agency

محمدرضا صباغیان در نطق میان دستور:

ما اصلاح نشویم کشور نیز اصلاح نخواهد شد

آمریکا از ضعف های ما استفاده می کند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: در هر جامعه‌ای که رشوه باشد، جامعه به سمت نابودی خواهد رفت. تا زمانی که ما اصلاح نشویم کشور نیز اصلاح نخواهد شد.

 ما اصلاح نشویم کشور نیز اصلاح نخواهد شد

به گزارش گروه سیاسی ایانا، محمدرضا صباغیان در نطق میان دستور خود گفت: در کشور ما قانون صف وجود ندارد و نباید به دنبال مسائل حاشیه‌ای برگردیم. امروز کسی که می‌خواهد وام بگیرد از عقب صف به جلو می‌آید. کسی که قصد گرفتن امتیاز دارد از عقب صف به جلو می‌آید. چه کسی این افراد را به جلو می‌آورد، باید بگویم که این افراد با قانون‌شکنی مسئولان و ما نمایندگان به جلوی صف می‌آیند.

او در ادامه گفت: ما نباید به دنبال حاشیه و مسائل فرعی باشیم. دلیل وضعیت نابسامان اقتصاد کشور ما همین بی‌قانونی است و عدالت وجود ندارد و باید گفت که مجلس متصدی این امر است.

صباغیان تصریح کرد: آمریکا کشور دشمن ماست و ما در این زمینه نیز بحثی نداریم اما آقای اوباما در زمان انتخابات بزرگ‌ترین چالش انتخاباتی‌اش این بود که یک بار از چراغ قرمز عبور کرده بود. در ژاپن کارمندی سه دقیقه زودتر کار خود را ترک کند رییس شرکت از مردم عذرخواهی می‌کند اما در کشور ما فردی سه هزار میلیارد اختلاس می‌کند و حکم اعدام برای او صادر می‌شود ولی اجرایی نمی‌شود.

او افزود: فردی دو تن سکه خریداری می‌کند ولی برخوردی با او انجام نمی‌شود. ما نباید خودمان را گول بزنیم، در هر جامعه‌ای که رشوه باشد جامعه به سمت نابودی خواهد رفت. برای مردم شعار ندهیم، تا زمانی که ما اصلاح نشویم کشور نیز اصلاح نخواهد شد. آمریکا نمی‌تواند کاری کند بلکه از ضعف‌های ما استفاده می‌کند.

نماینده مهریز ادامه داد: ما هر روز جلسات متعددی در مجلس داریم اما از آن نتیجه مطلوب که مشخص شود چه کسی متخلف است بیرون نمی‌آید. ربای بانکی در حال نابودی جامعه است، ما شاهد ۲۰ الی ۳۰ درصد ربای بانکی هستیم. کشورهای غیرمسلمان یک یا دو درصد سود بانکی می‌دهند. بنده از مجلس تعجب می‌کنم که بر روی ربای بانکی صحبت نمی‌کند حتی با احترامی که برای مراجع قائل هستم تعجب می‌کنم که چرا مراجع اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهند، سود بانکی در حال نابودی مردم است. مگر در اسلام گفته نشده است که ربا جنگ با خداست، چرا واکنشی نسبت به آن نشان نمی‌دهیم.

صباغیان در پایان گفت: ما فقط نام اسلام را یدک می‌کشیم. مجلس در راس امور است و مقصر این مسائل ما هستیم، مجلس ضعیف شده است. مجلس چرا نسبت به تصمیمات فراقانونی که گرفته می‌شود اقدامی انجام نمی‌دهد. مجلس متولی قانون است و تا زمانی که ورود پیدا نکند نمی‌توان کشور را اصلاح کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید