Iranian Agriculture News Agency

حراست از جنگل ها و عرصه های طبیعی، نوعی عبادت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: حراست از جنگلها،‌ مراتع، عرصه های طبیعی و همچنین جلوگیری از قاچاق چوب، علاوه بر اینکه یک وظیفه انسانی تعریف شده برای جنگلبانان است، به نوعی عبادت نیز محسوب می شود.

حراست از جنگل ها و عرصه های طبیعی، نوعی عبادت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان؛ حبیب الله خجسته پور در دیدار ویدئو کنفرانسی با دو تن از جنگلبانان استان به مناسبت نُهم مرداد، روز ملی جنگلبان ، ضمن تبریک نُهم مرداد ماه، روز ملی‌ جنگلبان به تمامی دست‌ اندرکاران ‌حفاظت از منابع طبیعی، اظهار کرد: کار شما علاوه بر اینکه یک وظیفه انسانی است، به نوعی یک عبادت به شمار می رود.

وی افزود: بر اساس حدیث ائمه معصومین، "شکسته شدن شاخه درختان به مانند شکسته شدن بال فرشتگان است" و شما به نوعی از فرشتگان این سرزمین حراست می کنید که جای تقدیر و تشکر دارد.

خجسته پور با تاکید بر اینکه امیدواریم فرهنگ سازی در جامعه به گونه ای صورت گیرد که هر فردی در جامعه خود را حافظ منابع طبیعی و یک جنگلبان بداند، تصریح کرد: بعضا اقداماتی که عمدی نیست و به صورت سهوی در جنگلها و مراتع صورت می گیرد، باعث آتش افتادن به دل جنگل ها می شود که بروز آن از عدم آموزش و آگاهی است.

وی خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم مردم پس از حضور در جنگلها و مراتع برای تفریح و تفرج، نسبت به جمع آوری زباله ها اقدام می کنند، اما همچنان تا نقطه ایده آل فاصله داریم.

معاون استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط تصویری با نادری، جنگلبان حسین آباد کالپوش که در درگیری با متجاوزین عرصه های طبیعی مجروح شده بود، گفت: حس‌ مسئولیت شما که حاضر شدید در راستای حفاظت از‌ منابع طبیعی که ‌متعلق به عموم مردم است، تا پای ایثار‌ جان خود، از جان گذشتگی کنید، قابل تقدیر و سپاس بوده و بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: از خداوند متعال آرزوی صحت و سلامت برای شما داریم و انشالله هرچه زودتر شفا پیدا کرده و به سلامتی دست یابید و همچون گذشته در حفاظت از عرصه های طبیعی فعال باشید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید