Iranian Agriculture News Agency

20 پرونده تخلف امتناع از عرضه تخم‌مرغ در استان سمنان تشکیل شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تشکیل 20 پرونده تخلف امتناع از عرضه تخم‌مرغ در استان خبر داد.

20 پرونده تخلف امتناع از عرضه تخم‌مرغ در استان سمنان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مهدی یحیایی اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام‌شده از مرغداری‌های تولیدکننده تخم‌مرغ و همچنین واحدهای عرضه‌کننده در سطح عمده و خرده‌فروشی، 20 پرونده تخلف اخفاء و امتناع از عرضه کالا در این واحدها تشکیل‌شده است.

وی تصریح کرد: این تعداد پرونده تخلف به ارزش ریالی بالغ‌بر 80 میلیارد ریال تشکیل که برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تأکید کرد: تولیدکنندگان تخم‌مرغ و واحدهای عرضه‌کننده این کالا در استان در جهت احقاق حقوق مصرف‌کنندگان، موظف هستند قیمت‌های مصوب را رعایت کنند.

این مقام مسئول هشدار داد: در صورت عدم رعایت قیمت‌های مصوب و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گران‌فروشی، اخفاء و امتناع از عرضه کالا و قاچاق، بر اساس قوانین نظام صنفی و قوانین تعزیرات حکومتی، برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

یحیایی افزود: قیمت تخم‌مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور برای هر کیلو درب مرغداری 12 هزار تومان و برای مصرف‌کننده به ازای هر کیلو 14 هزار و 500 تومان تعیین‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با سامانه 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وادارات شهرستان‌ها اعلام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید