Iranian Agriculture News Agency

عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح 28 هزار هکتار استان سمنان اجرا می‌شود

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری سال جاری از محل صندوق توسعه ملی سطح 28 هزار هکتار و در 23 حوضه‌های آبخیز استان سمنان اجرایی می‌شود.

عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح 28 هزار هکتار استان سمنان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، فرهاد عبدالشاه اظهار کرد: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری امسال از محل صندوق توسعه ملی در سطح 28 هزار هکتار و در 23 حوضه‌های آبخیز این استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: بیش از 242 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در 23 حوضه آبخیز شهرستان‌های استان سمنان اختصاص‌یافته ‌است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: عملیات آبخیزداری شامل گابیون بندی، بند خاکی، عملیات سنگ و ملات، عملیات بند‌های سبک پایه بتنی با اعتبار 230 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه و عملیات بیولوژیکی نیز شامل بذرپاشی و بذرکاری، کپه کاری، علوفه کاری، نهال‌کاری غیرمثمر، حفاظت و قرق و مراقبت و آبیاری با اعتبار بیش از 12 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

عبدالشاه افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح حوضه‌های آبخیز این استان با هدف تغذیه سفره‌های زیرزمینی، ذخیره‌سازی روان آب‌های سطحی، فرسایش آبی و افزایش آب دهی چاه‌ها و قنوات استان و حفظ و توسعه پوشش گیاهی و حفاظت خاک اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید