Iranian Agriculture News Agency

بهترین راه جلوگیری از تصرف اراضی ملی اجرای کامل قانون است

دادستان شهرستان گرمسار گفت: بهترین راه جلوگیری از تصرف اراضی ملی اجرای کامل قانون است.

بهترین راه جلوگیری از تصرف اراضی ملی اجرای کامل قانون است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حجت‌الاسلام علیان نژاد در نشستی با رئیس اداره نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار اظهار کرد: هیچ مصلحتی بالاتر از قانون نیست و اجرای دقیق و کامل قانون، بهترین راه برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی است.

وی گفت: برخی خلع‌ها در قانون نیز سبب مشکلاتی شده است؛ البته تبصره ماده 69 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 و تبصره ماده 11 قانون اراضی مستحدث و مصوب 1354 که اکنون به‌طور کامل اجرا می‌شود بسیار اثربخش است.

دادستان شهرستان گرمسار با اشاره به تعامل و همکاری مطلوب با اداره منابع طبیعی گفت: هدف از مشارکت جلوگیری از اقدامات متجاوزان به عرصه‌های ملی است و برای رسیدن به این مهم همکاری بی‌شائبه دادیاران، ضابطین عام و خاص و یگان حفاظت منابع طبیعی می‌توانند نقش به سزایی در پیشبرد اهداف مشترک داشته باشد.

حجت‌الاسلام علیان نژاد تصریح کرد: ضرورت بازدید میدانی از عرصه‌های که وقوع جرم اتفاق می‌افتد می‌تواند در تصمیم‌گیری بسیار کمک‌کننده باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار نیز در این نشست افزود: درخواست این است که مطابق تکالیف قانونی به پرونده‌های منابع طبیعی خارج از نوبت رسیدگی شود و یک شعبه مستقل به‌صورت خاص به منابع طبیعی معرفی تا نمایندگان حقوقی بتوانند مراتب را به‌سرعت پیگیری کنند تا حقوق دولت به‌موقع ایفاد شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید