Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

کارگروه یاوران تولید در استان سمنان آغاز به کار کرد؛ محققان به کمک بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌آیند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تشکیل کارگروه یاوران تولید در این استان خبر داد و گفت: در طرح یاوران تولید محققان به کمک بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌آیند.

کارگروه یاوران تولید در استان سمنان آغاز به کار کرد؛ محققان به کمک بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌آیند

سید حسن میرعماد در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان سمنان، با اشاره به اهمیت اجرای طرح یاوران تولید اظهار کرد: در طرح یاوران تولید از محققین برای افزایش تولید بیشتر استفاده می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح یاوران تولید را انتقال دانش به عرصه‌های تولید عنوان کرد و گفت: در این طرح مسائل و برنامه‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی هر منطقه مشخص‌شده و برای آن راهکار ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه طرح یاوران تولید از رویکردهای مهم و جدید وزارت جهاد کشاورزی است عنوان کرد: برای اجرای طرح یاوران تولید باید در وهله نخست اولویت‌ها در پنج عرصه زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و منابع طبیعی برنامه‌ریزی شود.

میرعماد تأکید کرد: کارگروه یاوران تولید استان باید با حضور مدیر شهرستان نسبت به تعیین اولویت، اعزام کارگروه کارشناسی به شهرستان‌های مربوطه با در نظر گرفتن شاخص‌ها، استراتژیک بودن، سطح زیر کشت، تأثیر محصول و معیشت بهره‌بردار اقدام لازم را انجام دهند.

وی گفت: باید مدیر هر شهرستان مهم‌ترین اولویت حوزه مدیریتی خود را مشخص کند؛ برای مثال در حال حاضر محصول انگور شاهرود به لحاظ فصل برداشت در اولویت است؛ مدیر شهرستان باید چالش و مشکلات این محصول را احصا کند و مجموعه اقدامات انجام‌شده در راستای حل چالش را به مرکز استان ارسال و در مرکز استانی نسبت به اعزام تیم‌های کارشناسی اقدام لازم انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تأکید کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح یاوران تولید باید محققان، تحت نظارت مستقیم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به عرصه‌های تولیدی اعزام و چالش‌های تولید را بررسی کنند و پس از هر بازدید راهکارهای عملی برای رفع چالش‌ها ارائه و انجام توصیه‌های فنی و کارشناسی را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

میرعماد با بیان اینکه طرح یاوران تولید می‌تواند به الگویی بسیار خوب نه‌تنها برای بخش کشاورزی بلکه برای دیگر بخش‌ها همچون صنعت تبدیل شود افزود: در اجرای طرح یاوران تولید حضور محققان مراکز تحقیقاتی در عرصه و در کنار بهره‌برداران و مروجان کشاورزی فعال‌تر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید