Iranian Agriculture News Agency

ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان سمنان تعیین حدود می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان سمنان به‌منظور کوتاه کردن دست سودجویان و حفظ ذخیره‌گاه تعیین حدود می‌شوند.

ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان سمنان تعیین حدود می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علینقی حیدریان اظهار کرد: 6 ذخیره‌گاه به وسعت یک هزار و 100 متر در استان سمنان وجود دارد.

وی گفت: امسال تشخیص و تعیین حدود این ذخیره‌گاه‌ها با جدیت به‌وسیله اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان دنبال می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان سمنان پس از تشخیص و تعیین حدود برای اطلاع عموم در جراید استان چاپ می‌شود.

حیدریان با اشاره به اینکه ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان سمنان غالباً درختان ارس است، تصریح کرد: ذخیره‌گاه‌های جنگلی در مناطق شمالی استان به چشم می‌خورد.

وی گفت: تشخیص و تعیین حدود ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان جزء 9 طرح تعیین‌شده در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به‌منظور نقش‌آفرینی در جهش تولید است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این طرح اجرایی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: صیانت از جنگل‌ها و اراضی ملی، مقابله با بیابان‌زایی و اجرایی طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و توقف بهره‌برداری از چوب جنگل‌های هیرکانی و اجرای طرح جایگزین از طرح‌های محوری در دستور کار این اداره کل است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید