Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان:

عملیات بیولوژیک در 450 هکتار حوزه آبخیز دامغان اجرا شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از اجرای عملیات بیولوژیک در سطح 450 هکتار از حوزه‌های آبخیز این شهرستان خبر داد و گفت: این عملیات مشتمل بر کپه کاری و بذرپاشی است.

عملیات بیولوژیک در 450 هکتار حوزه آبخیز دامغان اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اکبر عباسی راد در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه عملیات بیولوژیک در 450 هکتار حوزه آبخیز دامغان به اجرا درآمد، اظهار کرد: در این راستا بذرپاشی در سطح 200 هکتار واقع در حوزه‌های آبخیز کلاته، مرتع چیرو 100 هکتار، نم که مرتع منگاس 100 هکتار عملیاتی شده است.

وی افزود: عملیات بیولوژیک کپه کاری برای سطح 250 هکتار در 2 حوزه آبخیز آستانه، مرتع آهوانو 100 هکتار و حوزه آبخیز اگره شامل مراتع اگره، سیاه کوه، رومه و زرشکی در سطح 150 هکتار در آبان سال گذشته اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح آبخیزداری حوزه اگره، کلاته، شور آب و آستانه سال گذشته آغاز شد، افزود: با توجه به نقش آبخیزداری برای اجرای این طرح‌ها بالغ‌بر هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال 98 هزینه شد.

عباسی راد در ادامه تصریح کرد: حجم عملیات بندهای سنگ و ملات در چهار حوزه آبخیزداری دامغان 17 هزار مترمکعب شامل حوزه اگره پنج هزار و 930 مترمکعب، حوزه کلاته 2 هزار و 250 مترمکعب، حوزه شور آب 2 هزار و 236 مترمکعب و حوزه آستانه چهار هزار و 234 مترمکعب است.

وی با بیان اینکه عملیات آبخیزداری به‌منظور کنترل سیل و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سیل و تقویت منبع آبی و حفظ آب‌وخاک اجرا می‌شود، افزود: عملیات آبخیزداری مجموعه علوم و فنون لازم برای مدیریت جامع و هماهنگ منابع حوزه‌های آبریز بدون ایجاد اثرات منفی در منابع زیستی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید