Iranian Agriculture News Agency

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی:

نهال‌کاری در 125 هکتار اراضی کلاته فرهنگ میامی اجرا شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های نهال‌کاری راهی برای جلوگیری از فرسایش بادی در منطقه است، گفت: نهال‌کاری برای 125 هکتار اراضی کلاته فرهنگ شهرستان در حال اجرا است.

نهال‌کاری در 125 هکتار اراضی کلاته فرهنگ میامی اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه نهال‌کاری با نهال‌های گلدانی برای 125 هکتار اراضی کلاته فرهنگ میامی در حال اجرا است، اظهار کرد: این عملیات به‌صورت پیمانی از سوی پیمانکار و بااعتباری معادل 2 میلیارد و 977 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه شرایط سخت محیطی در مناطق بیابانی، غرس نهال‌های گلدانی در این مناطق امری اجتناب‌ناپذیر می‌کند افزود: اجرای پروژه‌های نهال‌کاری راهی برای جلوگیری از فرسایش بادی در منطقه محسوب می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با بیان اینکه اجرای این‌گونه طرح‌ها در تعدیل و تلطیف آب‌وهوای منطقه مؤثر است، گفت: از نتایج حاصله از اجرای پروژه‌های نهال‌کاری در مناطق بیابانی می‌توان به تثبیت خاک و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و مهار هجوم ماسه‌های روان به روستا اشاره کرد.

رضایی در ادامه تصریح کرد: این پروژه در مناطق بیابانی علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک و تهدید اراضی کشاورزی تثبیت شن‌های روان و مقابله با پدیده شوم بیابان‌زایی، جلوگیری از فرسایش آبی و بادی و تقویت سفره‌های آبی منطقه و همین‌طور ایجاد منظر زیبا را در پی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در منطقه خشک و بیابانی قرار داریم لذا ایجاد طرح‌های مقابله با بیابان‌زدایی می‌تواند نقش بسیار مؤثری در ماندگاری مردم در روستاهای حاشیه بیابان و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه آن‌ها به شهرها داشته باشد لذا این طرح‌ها برای امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید