Iranian Agriculture News Agency

2000 مترمربع اراضی ملی دو زهیر سمنان به بوستان روستایی اختصاص یافت

مسئول واحد جنگل‌کاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: 2000 مترمربع اراضی ملی دو زهیر سمنان به بوستان روستایی اختصاص یافت.

2000 مترمربع اراضی ملی دو زهیر سمنان به بوستان روستایی اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مهرزاد شادمان راد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مساحت 2000 مترمربع از اراضی ملی بابت احداث بوستان روستایی، به دهیاری روستای دو زهیر سمنان تخصیص یافت، اظهار کرد: هدف از این اقدام فراهم شدن امکانات تفریحی و ارتقای سرانه فضای سبز این روستا است.

وی افزود: احداث این بوستان به‌صورت مشارکتی توسط منابع طبیعی و شورای اسلامی روستا صورت گرفت و نهاده‌های موردنیاز نظیر تهیه طرح تفصیلی و تأمین نهال توسط منابع طبیعی و کاشت و مراقبت و نگهداری توسط شورای روستا انجام خواهد شد.

مسئول واحد جنگل‌کاری اداره منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه ضروری است تا روستاها به فضای سبز درخور مجهز شوند، ابراز داشت: ایجاد شرایط زیست‌محیطی مناسب‌تر برای روستاییان و تقویت تشکل‌های مردمی و تعاونی با واگذاری بوستان روستایی از اهداف کیفی این طرح‌ها است.

شادمان راد تصریح کرد: اهمیت بوستان‌های روستایی از این نظر است که در ایجاد جاذبه گردشگری سطح روستاها و فراهم شدن امکان گذران اوقات فراغت جوانان و آثار مثبت فرهنگی و اجتماعی آن نقش بسزایی دارند.

وی افزود: به همین منظور در این راستای با تخصیص اراضی و پیگیری‌های لازم، بوستان‌های روستایی جام و آبخوری و اعلا در شهرستان سمنان احداث‌شده بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید