Iranian Agriculture News Agency

توجه ویژه به آبخیزداری و آبخوانداری یکی از راه‌های عبور از بحران آب است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: توجه ویژه به آبخیزداری و آبخوانداری یکی از راه‌های عبور از بحران آب است.

توجه ویژه به آبخیزداری و آبخوانداری یکی از راه‌های عبور از بحران آب است

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حیدر واحدمطلق بابیان اینکه شاهد سه پروژه آبخیزداری در حال اجرا در شهرستان مهدیشهر هستیم، گفت: تاکنون حدود 90 درصد از حوزه‌های آبخیز شهرستان حدود 44 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر بابیان اینکه اقدامات آبخیزداری در حوزه‌های آسوران، جاشلوبار، چاشم و هیکو انجام رسیدند که حجم کل عملیات حدود سه هزار و 200 مترمکعب است.

واحدمطلق اجرای طرح‌های آبخیزداری را از مهم‌ترین برنامه‌های پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی جنگلی و عوارض ناشی از جاری شدن سیل در مناطق شهری و روستایی دانست و گفت: این پروژه‌ها علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی نقش مؤثری در احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وی بابیان اینکه این سازه‌های آبخیزداری در مکان‌هایی احداث شدند که همه‌ساله در فصل بارش مخاطرات بروز سیل را به همراه داشت، خاطرنشان کرد: این اقدامات آبخیزداری از بروز خسارت سنگین سیل به اموال، منازل مسکونی و زیرساخت‌های مسکونی پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید