Iranian Agriculture News Agency

کشت پاییزه غلات در دامغان تا نیمه دی‌ماه ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان‌ گفت: کشت پاییزه غلات در این شهرستان تا نیمه دی‌ماه ادامه دارد.

کشت پاییزه غلات در دامغان تا نیمه دی‌ماه ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، علی اصغر امامیون بیان کرد: در سال زراعی جاری و در راستای سیاست‌های تولید محصولات اساسی و راهبردی، کشت پاییزه غلات در شهرستان دامغان از اوایل مهرماه در مناطق مختلف  آغاز شده  و برحسب سوابق کشت تا نیمه اول دی‌ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: امسال هزار و ۴۷۰ هکتار گندم در مناطق مختلف کشت شده که در حدود ۸۰ هکتار آن با سیستم میکرو (تیب) آبیاری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: عمده کشت گندم در مناطق حومه و رودبار انجام شده که در این زمینه ۱۰۵ تن انواع بذر گواهی شده سیوند و پیشگام در بین بهره‌برداران توزیع شده است.

امامیون خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های تولید محصولات راهبردی در سال زراعی جاری ۷۵۰ هکتار جو نیز کشت شده و ۲۰ تن جو رقم گوهران در شهرستان توزیع شده است.

وی گفت: با هدف تأمین بخشی از بذر سال آتی، ۱۰۰ هکتار از اراضی مناطق امیرآباد، حومه، فرات و دامنکوه به کشت بذر مادری گندم  و ۱۰ هکتار نیز در منطقه  امیرآباد به کشت جو اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت:  تأمین ۵۰۰ تن نهاده‌های کشاورزی، توزیع انواع کودهای شیمیایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف انتقال دانش و تکنولوژی به زارعان، تهیه و ارسال دستورالعمل‌های تغذیه غلات و کنترل آفات و بیماری‌ها برخی از اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان دامغان است.

امامیون یادآور شد: توزیع ۳۰ لیتر از سموم مورد نیاز برای ضدعفونی بذور خود مصرفی گندم در منطقه رودبار، تأمین ۷۰۰ هزار لیتر سوخت، اجرای کشاورزی قراردادی و تسهیلات جبرای خرید ادوات به ارزش ۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این مدیریت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید