Iranian Agriculture News Agency

مهم‌ترین اقدامات جهاد کشاورزی استان سمنان برای تأمین میوه شب عید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این سازمان برای تأمین میوه شب عید گفت: مردم در این خصوص هیچ نگرانی نداشته باشند.

مهم‌ترین اقدامات جهاد کشاورزی استان سمنان برای تأمین میوه شب عید

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، محمدرضا قاسمی بیان کرد: برای تأمین میوه شب عید، مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان سمنان صادرشده و با توجه به تأکیدات چندباره استاندار سمنان درباره تأمین میوه شب عید کمیته راهبردی میوه استان سمنان تشکیل‌ شده و تاکنون دو نوبت جلسه داشته است.

وی افزود: در این زمینه اتحادیه تعاون روستایی استان سمنان به‌عنوان مباشر خرید و توزیع میوه انتخاب و میوه‌های سیب و پرتقال نیز به‌عنوان میوه‌های موردنیاز بازار در شب عید تعیین‌شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه بر اساس تصمیم اتخاذشده ۲۵۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب برای عرضه در بازار شب عید استان سمنان پیش‌بینی و مصوب شده است، خاطرنشان کرد: اگرچه این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اما اگر نیاز بیشتری باشد نیز امکان تأمین آن وجود دارد. بنابراین با استفاده از تجربه سال گذشته در تأمین میوه شب عید در استان سمنان عدد بیشتری را برای ایام نوروزی امسال با توجه به تقارن آن با ماه مبارک رمضان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

قاسمی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص تأمین میوه شب عیدِ امسال و خرید از باغداران افزود: برای تأمین پرتقال بازدیدهای لازم در استان مازندران انجام و تقریباً خرید آن از مبادی مربوطه نهایی شده است.

وی اضافه کرد: برای میوه سیب نیز با توجه به سیاست اتخاذشده در استان سمنان مبنی بر تأمین این محصول از محل باغات داخل استان در سال گذشته و استمرار این رویکرد ارزشمند برای تأمین میوه شب عید در نوروز امسال، بازدید و برای قیمت‌گذاری نیز مذاکرات لازم انجام‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: البته مذاکرات دیگری نیز با بهره‌برداران شهر دماوند در استان تهران و شهر اشنویه در استان آذربایجان غربی به‌عنوان پشتیبان انجام‌شده و در روزهای آینده با توجه به کیفیت و قیمت نهایی شده موضوع تأمین سیب برای بازار شب عید استان سمنان نیز به سرانجام خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به اعتبار در نظر گرفته‌شده برای تأمین مالی میوه شب عید استان سمنان خاطرنشان کرد: برای این مهم ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل بانک توسعه تعاون و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان پیش‌بینی‌شده و مابقی اعتبارات موردنیاز نیز از طریق اتحادیه تعاون روستایی استان سمنان تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید