Iranian Agriculture News Agency

200 هزار اصله نهال صنوبر در استان سمنان آماده توزیع است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 2۰۰ هزار اصله نهال سریع‌الرشد صنوبر در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در این استان آماده توزیع است.

200 هزار اصله نهال صنوبر در استان سمنان آماده توزیع است

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، جعفرمرادی حقیقی در آیین درختکاری در شاهرود بیان کرد: متقاضیان دریافت این نهال‌ها می‌توانند با تهیه نقشه مختصات جغرافیایی (UTM) و ارائه درخواست کتبی به ادارات شهرستانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اقدام کنند. 

وی ادامه داد: پس از بازدید و تائید کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از عرصه موردنظر و بررسی آب موردنیاز، بین متقاضیان و ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها تفاهم‌نامه زراعت چوب منعقد و در زمان توزیع نهال (از آذر تا هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اسفندماه امسال ) حواله به این افراد تحویل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: اولویت توزیع نهال در شهرستان‌هایی است که هدف آن‌ها کشت انبوه و زراعت چوب اقتصادی باشد.

جعفرمرادی حقیقی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان سمنان بیشترین توزیع نهال در بین متقاضیان شهرستان‌های شاهرود، مهدیشهر و دامغان است و در بقیه شهرستان‌ها در صورت تأمین آب موردنیاز، به‌صورت محدود توزیع می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید