Iranian Agriculture News Agency

درختان یادگاری ارزشمند هستند/ حفظ هوای پاک شاهرود یک ضرورت است

امام جمعه شاهرود بر ضرورت ترغیب مردم به انجام طرح‌های درختکاری تاکید کرد و گفت: درختان یادگاری ارزشمند برای داشتن هوای پاک در شهرستان شاهرود هستند.

درختان یادگاری ارزشمند هستند/ حفظ هوای پاک شاهرود یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی در مراسم شروع طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در شهرستان شاهرود که با غرس نهال زراعت چوب در 74 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در شرکت سیمان شهرستان شاهرود و با مشارکت همیاران طبیعت، تشکل‌های مردمی،جمعیت هلال احمرو اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برگزار شد؛ بیان کرد: درختکاری وظیفه دینی، شرعی و قانونی ما است و اگر دلمان برای هوای پاک سرزمین خودمان می‌سوزد باید از همین اکنون برای این موضوع چاره‌ای تدبیر کرد که درختکاری ازجمله آن‌ها است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم برای نسل‌های آینده جدای از صنعت و معدن هوای پاک یادگاری از خودمان بر جای بگذاریم چاره‌ای جز روی آوردن به طبیعت نداریم که درختکاری مناسب‌ترین گزینه در شرایط فعلی است.

امام‌جمعه شهرستان شاهرود ضمن بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هم‌زمان با سراسر کشور در استان سمنان و شاهرود نیز کلید خورده است، گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم این امر توسعه پیدا کند.

امینی با بیان اینکه علاوه بر کاشت نگهداری هم مهم است، اضافه کرد: مردم باید نسبت به درختان در هرکجا که هست کوشا باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به درختکاری اهتمام جدی داشته باشیم، یادآور شد: خوشبختانه مردم شهرستان شاهرود از این نظر آگاه هستند و برای مشارکت طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت پیش‌قدم شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید