Iranian Agriculture News Agency

۷۴ هکتار اراضی شهرستان شاهرود درختکاری شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به درختکاری در ۷۴ هکتار عرصه منابع طبیعی شهرستان شاهرود، گفت: این امر در راستای اجرای طرح زراعت چوب و همچنین توسعه فضای سبز اجرا شده است.

۷۴ هکتار اراضی شهرستان شاهرود درختکاری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، جعفر مرادی حقیقی در مراسم شروع طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در شهرستان شاهرود که با غرس نهال زراعت چوب در 74 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در شرکت سیمان شهرستان شاهرود و با مشارکت همیاران طبیعت، تشکل‌های مردمی، جمعیت هلال‌احمر و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برگزار شد؛ بیان کرد: برای اجرای طرح «پویش کویر سبز» همراهی همه بخش‌ها لازم است.

وی گفت: با مشارکت بخش صنایع و معادن می‌توان شاهد توسعه فضای سبز، سرسبزی و آبادانی استان سمنان باشیم.

وی ضمن بیان اینکه خوشبختانه استان سمنان مشارکت‌کنندگان خوبی برای توسعه و کشت زراعت چوب دارد، افزود: نمونه خوب آن را می‌توان آن درختکاری ۷۴ هکتار از عرصه‌های منابع ملی حاشیه شرکت سیمان شاهرود اشاره داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه یکی از زیر پروژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت موضوع زراعت چوب است، گفت: این یکی از الزامات طرح به شمار می‌رود.

مرادی حقیقی خاطرشان کرد: مصرف سالیانه چوب در سطح کشور بالا است و از طرفی هم نمی‌خواهیم از منابع طبیعی خودرو واقع در مناطق شمالی استفاده شود.

وی بابیان اینکه امسال چهارمین سال استراحت درختان و ممنوعیت بهره‌برداری درختان چوب است، توضیح داد: بنابراین همین موارد ضرورت زراعت چوب را در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آشکار می‌سازد که امیدواریم صنایع و معادن بیشتر به این مقوله کاشت درخت ورود کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید