Iranian Agriculture News Agency

بذرپاشی گیاهان دارویی و صنعتی در 500 هکتار از مراتع شهرستان دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از انجام عملیات بذر پاشی وبذرکاری در سطح 500 هکتار از مراتع شهرستان دامغان خبر داد.

بذرپاشی گیاهان دارویی و صنعتی در 500 هکتار از مراتع شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، علی اکبر عباسی‌راد بیان کرد:  این مراتع شامل مراتع روستایی طزره، سربندتوقلی کلا و خدرود تویه دروار است.

وی با اشاره به لزوم انتخاب بذور مرتعی مناسب برای اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: انتخاب گونه‌های سازگار با شرایط منطقه یکی از عوامل مهم موفقیت در این روش است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان، بذور استفاده شده برای انجام این عملیات را بذور گیاهان دارویی و  صنعتی باریجه و آنغوزه اعلام کرد و گفت: این عملیات در سطح 450 هکتار از مراتع روستایی طزره و خدرود تویه دروار پس از انجام عملیات بهره‌برداری از گیاهان، توسط مجریان طرح بهره‌برداری از مراتع و بر اساس تعهدات بهره‌برداری از مراتع انجام  شده است.

عباسی‌راد با اشاره به نقش و اهمیت مشارکت دامداران و بهره‌برداران در حفظ و احیاء مراتع افزود: سطح 50 هکتار از مرتع سربند توقلی کلا توسط دامداران مرتع به‌صورت مشارکت با اداره منابع طبیعی  و آبخیزداری شهرستان مورد اجرای عملیات بذرپاشی و بذرکاری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بذرپاشی و بذرکاری از روش‌های اصلاحی در مراتع است که در این روش بذور گیاهان مرتعی قبل از بارندگی در سطح خاک قرار می‌گیرد تا بتوانند از  نزولات آسمانی برای جوانه‌زدن و نیز ادامه رشد، حداکثر استفاده را کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان به لزوم قرق کردن عرصه‌های کشت شده اشاره کرد و گفت: عرصه‌های بذرپاشی شده تا زمانی که گیاهان جدید به بذر نرفته‌اند باید از چرای دام مصون بمانند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید