Iranian Agriculture News Agency

تعهدات جوجه‌ ریزی استان سمنان در سه ماه تابستان انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تعهدات جوجه‌ ریزی استان سمنان در سه ماه تابستان انجام شد گفت: مشکلی در زمینه تأمین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.

تعهدات جوجه‌ ریزی استان سمنان در سه ماه تابستان انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، محمدرضا قاسمی در حاشیه جلسه قرارگاه امنیت غذایی سازمان که با حضور اعضای این قرارگاه برگزار شد بیان کرد: قرارگاه امنیت غذایی یکی از موضوعات مهمی است که به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.

وی درباره وضعیت جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی  گفت: باهمتی که مجموعه تولیدکنندگان استان سمنان دارند در سه‌ماهه تابستان وضعیت خوبی را داشتیم؛ به‌نحوی‌که میزان جوجه ریزی بیشتر از میزان تعهد شده استان بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  بابیان اینکه ماه گذشته سه میلیون تعهد قرارگاه امنیت غذایی ستاد وزارت جهاد کشاورزی برای استان سمنان بود که سه میلیون و ۴۰ هزار قطعه جوجه ریزی ماه گذشته بود و بالای ۱۰۰ درصد تعهد انجام شد.

قاسمی بابیان اینکه برای مهرماه هم سه میلیون قطعه میزان تعهد انجام شده است گفت: جداول تنظیم‌شده و برش شهرستانی جوجه ریزی ارسال‌شده تا این واحدهای تولیدی در شهرستان‌ها تولید خود را داشته باشند و پس از دوره ۱۰ تا ۱۵ روزه که برای آماده‌سازی و ضدعفونی سالن انجام می‌شود شرایط برای تولید فراهم شود.

وی درباره تأمین نهاده‌های دامی به‌ویژه ذرت و سویا نیز گفت: درباره سویا و ذرت نگرانی داریم اما معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی قول مساعد داده است که خرید لازم نهاده انجام‌شده و در حال ترخیص از بندرها گمرک  و حمل به استان‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره تعهد شرکت پشتیبانی امور دام برای تأمین نهاده واحدهای تولیدی سویه‌های وارداتی و سویه آرین نیز گفت: با توجه به اینکه در استان در ماه گذشته ۵۰ درصد از جوجه ریزی سویه آرین بود؛ تولیدکنندگان نیازمند این هستند که بر اساس قراردادی که با شرکت پشتیبانی امور دام دارند نهاده آن‌ها به‌ویژه نهاده مدت‌دار ۲ ماهه آن‌ها تأمین و تدارک لازم در این زمینه انجام شود.

قاسمی درباره نهاده ذرت نیز گفت: این نهاده در حال تأمین بوده و عملاً بدهی وجود ندارد؛ و در مورد سویا تاکنون ۶۵۰ تن شرکت پشتیبانی امور دام بدهی دارد که روزانه چند تریلی وارد می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط مهرماه بر اساس تعهدات داده‌شده به یک‌میزان مورد قبولی برسد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش خصوصی همچنان برای تأمین نهاده مشکل‌داریم اما مرغداران باهمت تمام تولید خود رادارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یکی از مطالبات و دغدغه‌های مهم مرغداران را تعیین قیمت خرید تضمینی عنوان کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در قبال این قراردادها باید هر چه سریع‌تر تعیین قیمت خرید تضمینی را انجام دهد و این اصلاح قیمت تضمینی به ایجاد انگیزه بیشتر برای مرغداران کمک کند.

قاسمی افزود: در سایر کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و تدارک مناسب برای تهیه و ذخیره‌سازی انواع برنج وارداتی و شکر انجام‌شده هم برای خانوارها و هم واحدهای صنفی و صنعتی انجام‌شده است و برش شهرستانی آن انجام‌شده و مباشرین معرفی‌شده می‌توانند با نرخ مصوب شکر و برنج را عرضه کنند.

وی درباره گوشت قرمز و وضعیت عرضه آن نیز گفت: درباره گوشت قرمز افزایش قیمتی بود و تمهیدات وزارت این بود که واردات گوشت قرمز گرم از برخی کشورها روزانه به میزان ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن برای گوشت گوسفندی و گوساله انجام می‌شود و امیدواریم که باکم شدن تقاضا در تهران، قیمت گوشت در استان‌ها که متأثر از استان تهران است مساعد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: برای مراکز عمده مصرف مثل دانشگاه و سایر مراکز عمده مصرف آمادگی وجود دارد که گوشت قرمز منجمد را باقیمت  ۲۶۰ هزار تومان به ازای هر کیلو خریداری کنند و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

قاسمی گفت: ذخیره‌سازی گوشت قرمز منجمد در استان به‌قدر کافی است و مراکز عمده می‌توانند از طریق مباشرین معرفی‌شده خرید خود را داشته باشند.

وی گفت: بازار استان سمنان شرایط آرام و خوبی دارد و در این مهم هم تولیدکنندگان و اصناف و بازاریان مؤثر هستند  و به‌صورت مستمر اکیپ‌های نظارتی بر بازار نظارت دارند و در حوزه نانوایی هم اولویت بیشتری است و به‌صورت مستمر در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید