Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری 17 پروژه عمران روستایی در روستاهای استان به مناسبت روز روستا و عشایر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از بهره‌برداری 17 پروژه عمران روستایی در روستاهای استان به مناسبت روز روستا و عشایر خبر داد و گفت: 113 میلیارد و 291 میلیون ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه و کار شده است.

بهره‌برداری  17 پروژه عمران روستایی در روستاهای استان به مناسبت روز روستا و عشایر

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، اصغر گونجی بابیان اینکه اجرای طرح هادی موجب تأمین عادلانه امکانات برای روستائیان از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی شده است ابراز داشت از محل اعتبارات سال 1401 اجرای بهسازی و اصلاح معابر روستاهای استان بااعتباری بالغ‌بر 467 میلیارد ریال انجام‌شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه این 17 پروژه‌ای که به مناسبت روز روستا به بهره‌برداری می‌رسد شامل جدول‌گذاری، آسفالت، خیابان‌سازی، سنگفرش، دیوار سنگی است، بیان کرد: فعالیت‌های عمران روستایی درواقع یکی از مهم‌ترین واصلی‌ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای هدایت فیزیکی روستاها است که سبب بهبود مسکن روستائیان و خدمات زیست‌محیطی در روستاها شده است.

گونجی اضافه کرد: عملیات مذکور در روستاهای مرادآباد، باقرآباد، زرگر آباد و توچاهی شهرستان دامغان، حاجی آباد و غیاث آباد شهرستان گرمسار، روستاهای صالح آباد، برم، امین آباد، خیج، علی آباد بسطام، گلستان و درخانیاب شهرستان شاهرود، روستای کولیم شهرستان مهدیشهر، روستاهای کوهان و جهان آباد شهرستان میامی و روستای علاء در شهرستان سمنان به انجام رسیده است.

وی بیان اینکه هدف از اجرای طرح هادی در روستاها ارتقای شرایط زیست‌محیطی و بهبود چشم‌انداز آتی نقاط روستایی است، افزود: معتقدیم این اقدامات گامی مهم برای ارتقا جایگاه و منزلت روستاییان بوده و زمینه توسعه مناطق روستایی و ارتقا کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های روستایی را فراهم می‌کند ازاین‌رو اجرای این اقدامات از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان در بحث صدور اسناد اماکن روستایی که باهدف ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت مسکونی روستاهای بالای ٢٠ خانوار و شهرهای با جمعیت زیر ٢۵ هزار نفر انجام می‌شود گفت: صدور سند مالکیت برای املاک واقع در روستاها باعث افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک خواهد شد که در استان سمنان تاکنون بالغ‌بر 48 هزار فقره سند مالکیت با همکاری ادارات ثبت‌اسناد و املاک استان صادر و تحویل مالکین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی موجب کاهش آسیب‌پذیری اماکن روستایی در مقابل حوادث غیرمترقبه و بالا رفتن میزان رضایتمندی ساکنین روستاها، ایجاد زمینه توسعه پایدار و افزایش سطح رفاه زندگی روستائیان شده است افزود: در همین راستا تاکنون عملیات بهسازی بیش از ٢۵ هزار واحد مسکونی در سطح استان سمنان به پایان رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید