Iranian Agriculture News Agency

پیگیری اجرای کامل "قانون بیمه اجباری دام" در سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم اجرای کامل "قانون بیمه اجباری دام" در این استان گفت: این مهم از طریق اقناع بهره‌برداران مدنظر قرار دارد.

پیگیری اجرای کامل "قانون بیمه اجباری دام" در سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، محمدرضا قاسمی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات این ستاد بیان کرد: بحث پیگیری مصوبات قبلی مدنظر قرار گرفته و دستورکار نخست هرجلسه پیگیری مصوبات جلسات قبل باشد.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات ستاد بیمه در شهرستان‌ها، افزود: مدیران شهرستانی به‌صورت وبیناری در جلسات ستاد بیمه استان حضور داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بخش زیادی از این مصوبات مبتلا به همه شهرستان‌های این استان است اضافه کرد: باید مصوبات ستاد بیمه شهرستان‌ها جمع‌بندی و دسته‌بندی شود و بخشی از آن که در استان قابل حل است رفع شده و بخش دیگری از مصوبات نیز از طریق مدیران کشوری وزارت جهاد کشاورزی و بیمه‌ها پیگیری شود.

قاسمی با اشاره به ابلاغ قانون بیمه اجباری دام و تأکیدات وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه خاطرنشان کرد: قانون در این باره صراحت دارد؛ بنابراین بیمه فراگیر دام لازم است و دستگاه‌ها باید تلاش بیشتری کنند.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی و دامی در استان سمنان همواره در معرض تهدیدات مختلف قرار دارند خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر اقلیم و شرایط نامناسب آب و هوایی و همچنین تنوع و تعدد عوامل خسارت‌زا در سال‌های اخیر بخش کشاورزی و دامپروری در کشور به ویژه در استان سمنان با تهدیدات بیشتری روبه رو شده است؛ از این جهت بیمه کردن دام‌ها و حتی محصولات زراعی و باغی موضوعی ضروری و به نفع بهره‌برداران این بخش است.

وی افزود: تنها مسیری که دولت و قانون‌گذار برای جبران بخشی از این خسارت‌ها استمرار فعالیت بهره‌بردار  پیش‌بینی کرده است همین پوشش بیمه از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی بوده و بنابراین باید افزایش ضریب نفوذ بیمه در بخش کشاورزی استان سمنان بسیار مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه وضعیت پوشش بیمه‌ای استان سمنان در محصولات زراعی و باغی چندان مناسب نیست تأکید کرد: باید فرهنگ سازی لازم در راستای اقناع بهره‌برداران برای بیمه محصولات خود انجام شود.

قاسمی با تأکید بر اینکه مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها و اداره کل امور عشایری استان سمنان باید توجه بیشتری به اجرای قانون بیمه اجباری دام داشته باشند، اضافه کرد: کارگروه تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان می‌تواند نقش بیشتری را در این راستا ایفا کند. همچنین در این زمینه استفاده از ظرفیت تشکل‌ها به ویژه تشکل‌های حوزه دام می‌تواند کمک زیادی در این زمینه باشد.

وی درخصوص توسعه بیمه محصولات زراعی و باغی نیز گفت: اولویت بخشی به بیمه محصولات مشمول طرح جهش تولید در دیمزارهای استان سمنان از جمله گندم و جو و همچنین کشت قراردادی گندم بسیار ضروری است و باید اجرایی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید